Minichamps BMW 3 cabriolet:
Még épp csak átvettem előző hétvégén megrendezett Legenda börzén a Mondeo példányt Robert Lucas-tól, máris kinéztem nála egy másik példányt.
A KMO már kezdett kicsit zsúfolódni, így ránéztem a telefonomra és megírtam hogy kint leszek az oldalsó bejáratnál kicsit levegőzni.
Különösebben nem érdekelt volna, de a posztban szerepelt egy ár "tól-ig" és gondoltam rákérdezek.
Mivel ez a masina is a felső értékben volt, így gondoltam nem hagyom ki.
Noha Isten ments mikor BMW van a közelemben, de ha modellben van, talán valahogy nyugodtabb vagyok :D
Ráadásul ennél is sikerült meglepni, mivel a képen simán volt hirdetve, de dobozos a kicsike.
Elől jó kis lámpákat kapott, melyekben látható a dupla égős kialakítás, szép az irányjelzős rész is, bár mint tudjuk, ez általában felesleges :D
Jó az osztott BMW logós hűtőmaszk és persze az emblémát is megkapta a nózira.
Pici festéshiba ott látható is, de ennyi belefér.
Alul két ködlámpa berakást kapott és a felnik közepére is megkapta a Bayerische Motor Wagen logót :D
Bár hivatalosan az eredeti szerint "Bayerische Motoren Werke" :D
Hátul szép rovátkázos és reálisan kialakított hátsó lámpákat kapott ahogy kell.
A sárgára talán majd kicsit rásegítünk - bár mondjuk BMW, minek? :D - mivel nyilván nem mai modell, ez alapján gyanítom ezt, valamint hogy rendszámot se kapott és a kipufogó is még nem lukacsos.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schuco Mercedes 560 SL:
Az egyik KMO remek volt, minden szempontból.
Voltak ritkaságok is, egyiket említettem Székelyhidi Bencének is, de mire visszatértünk oda már hűlt helye volt - elvégre is megértem hogy lecsapott rá valaki - és többek között ezt a szépséget is annál az eladónál szúrtam ki.
Voltak más Cararama példányai is - főleg Bogarak - melyeknél gondolkodnom is kellett vajon még melyik nincs meg.
Az a baj, hogy ezt az ember egyre nehezebben tudja észben tartani és ha még esetleg van is egy közös kép róluk, azóta már biztos akadnak olyanok, melyek azóta már megvannak, de akkor még a képen nem voltak.
Így agyaltam is egyik-másik Bogárnál, hogy vajon melyik hiányzik még.
Most így visszagondolva lehet volt is egy amit most ott hagytam - sebaj, majd talán következőn - de mondjuk az áruk se volt nagyon baráti számomra, mert kicsit sokalltam.
Ennek viszont remek ára volt, úgy éreztem hogy ennyiért teljesen korrekt.
Korábban is kinéztem egy német oldalon, viszont ott az eladó egy pakkot hirdetett és megkértem Emberemet hogy írjunk rá ezt eladná-e, de természetesen nem ment bele.
Sebaj - gondoltam - majd idővel vagy összejön, vagy nem.
Nem lehet minden modellt megszerezni.
De most összejött.
Persze ennél is elővettem képfoszlányaimat az elmémben, mert rémlett hogy ez megvan nekem azóta már kékben, ezüstben, barnában, de ennyi, tudtam hogy ennél csak ezek a változatok vannak meg, így biztos voltam benne - már csak azért is mert biztosan tudtam hogy nincs több, a másik meg hogy nem sokkal ezelőtt pont meg akartam szerezni egy ilyet - hogy ez biztos nincs meg.
És főleg ha még az ára is teljesen korrekt, hát biza nem hagyom ott.
A tipikus Merci ami mai napig sok filmben visszaköszön, legyen az akár a Beverly Hills-i Zsaru 2, Brigitte Nielsen fehér autója, mielőtt lelövi Bogumilt, vagy a Dallas sorozatban Bobby autója, esetleg a Columbo vagy a Knight Rider egyik epizódjában valamelyik gazdag tag autója, mint a 80-as évek gazdag krémjének elegáns, áramvonalas cabriója.
Amondó vagyok hogy azért a Cararama-Shuco megadta némely modellnek a módját, még ha vannak is akik játékként tekintenek rá, amit valamilyen szinten megértek, hisz korábban voltak "butább" változatok is, ha emlékszünk a kék Vw Polo esetére melyet bemutattam anno.
Arról itt lehet olvasni:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162661541&t=9209518
Elől jó kis lámpákat kapott, alatta krómos alátéttel és a széleken az irányjelzők is szépek, mind kialakítást és színt illetően.
Oké a szín talán lehetne egy picit sötétebb, de már ez is király hogy így megcsinálták, ráadásul nem mai modell.
Szép a krómos Merci emblémás hűtőmaszk is, ahogy a nózira is megkapta az emblémát.
Szép a krómos-fekete lökhárító is, melyre egy egyszerű típusfeliratot kapott.
A felnik is gyönyörűek, krómos felnik, benne a kis Mercedes logóval.
Króm ablaktörlők és tükör, szép a bézs tető rész is.
Azt persze mondanom sem kell - ahogy még a dobozos képen látszik - hogy az első kerekek fordíthatók.
Ez anno nagyon feldobta ezeket a modelleket - már amelyik persze ilyen volt - és Én is imádtam ezt az opciót.
Volt a Vw Bogarak némelyikénél is, aztán persze ott már voltak változások hogy fix tengelyesek voltak és króm dísztárcsa kupak nélküliek, később már a króm tükröket is lehagyták róluk stb...
De ez az opció nagyon feldobta a modelleket.
Szépen fut az oldalán az ezüst-fekete díszcsík is és a kilincsfestést is megkapta.
Hátul szép lámpákat kapott, melyek "Merci barázdásak".
Nyilván az égő elosztás kialakítás nem sikerült tökéletesre, mert a szélen a sárga egybefolyik a pirossal, de azért igyekeztek legalább.
Belső részt meghagyták áttetszőnek, de mondjuk egy ezüst alákenés ilyen esetben nem ártott volna, mivel ugye eleve az autó színe is piros, így ezáltal a tolató lámpa kissé elveszik az autó színében.
Megkapta a csomagtartó vonalát, a Merci emblémát, az 560 SL festést és persze ugyanúgy rendszámként is.
A dupla lekonyuló kipufogó is tetszik.
És akkor nézzük meg belül is.
Az ajtók nyithatók, amit valaki vagy szeret, vagy nem, nekem nem szokott gondom lenni velük hogy a zsanér elvesz az utastérből.
Bár az nyilván érdekes hogy ott miért fehér a kaszni, hogy ezeket már összerakva fújták anno, nem pedig úgy ahogy gondolnánk hogy külön a karosszériát, ajtókat stb.
De nem baj.
A belső tény hogy nem egy Minichamps minőségű, de nagyon tetszik hogy figyeltek a részletekre.
Fekete kormányt kapott, rajta egy Merci logóval, és az irányjelző kar, sebváltó, pedálok, középkonzolon a faberakást imitáló rész, az óra egységek is meg lettek csinálva.
Azért ez nem semmi.
Külön tetszik és jópofa az a kialakítás, hogy a kis króm tükör az ajtóberakás és az ajtó közé van beékelve, így pl nem kellett elkenni a véget mint manapság a modelleknél, bár gyanítom ez így kicsit munkaigényesebb.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DeAgostini Skoda Octavia II Facelift:
Nem egészen értettem a talapzaton az írást hogy "liftback", noha nem teljesen alaptalan, mivel a Mondeonál pl úgy írják.
De itt el is van rontva, mivel ez inkább egy facelift és a II-es jelzés sem jó helyen van, ugyanis így úgy érthető hogy annak a második változata, holott ez az Octavia II. generációjának facelift változata.
Így helyes.
Épp csak jeleztem Péter Ivkovic felé igényemet rá, nem sokkal később említette is hogy megérkezett.
Ráadásul börzén még kicsit olcsóbb is volt, mivel előzőleg kis összegem maradt fenn nála, így Peet korrektségből mindig ötös.
Én megmondom őszintén már nem is emlékeztem rá.
Szerencsére csekkoltam én is és nem nagyon találtam hibát, amit szerencsére örömmel nyugtáztam.
Szerintem idővel várható a kombi is, ami nem túl gyakori Abrex változatban sem.
Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos berakásokkal, szépek a ködlámpás berakások is, tökéletes a forma kialakítás.
Szép a króm hűtőmaszk is, és rendszám is került rá.
Az az alatti szellőzős berakás is szép.
Sokat számít egy modellnél a szín - legalábbis számomra - így az épp akkortájt megjelenő Faba IV és egy kombi abból kifolyólag nem is érdekelt.
Na persze a Fabia IV-nél így is gondolkoztam azért, mert ha a színe nem is, a felnije nagyon tetszik.
A felnikre is megkapta a Skodás logókat.
Peet említette is hogy nem akarom-e majd lecserélni, de nekem tetszik vele.
A tükrökön kapott enyhe irányjelzős kiemelést.
Hátul szép, reálisan kialakított hátsó lámpákat kapott ahogyan kell (csak a bal oldalinál fénylik kicsit a vaku) és megkapta a Skoda logót, az Octavia feliratot és a TSi jelzést is.
Tetszenek az ilyesmi faceliftes kis változtatások, mivel ennél noha némileg másabb az orr az elődhöz képest, a hátsó lámpás részt meghagyták úgy ahogy kell, ott csak kozmetikai beavatkozást eszközöltek, ugyanis a korábbi változatnál piros keretezés volt a tolató-irányjelzős résznél, elválasztva a kettőt egymástól, mint pl a Merciknél, ennél viszont teljesen érintetlenül hagyták azt.
Bírom az ilyeneket.
Pont mit a W211 Mercinél is.
Jó a dupla kipufogó is, tetszik :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Altaya Ford Fiesta CLX Diesel:
Na kezdődjön a Fiesta! :D
Meglepődtem mikor láttam, hogy az Argentin sorozatba belekerül ez a Fiesta.
Gondolkoztam is rajta hogy beszerezzem-e, de mivel megvan Minichamps változatban - nem is egyszer - nem éreztem különösebben szükségét.
Nos mivel az egyik asztalnál megláttam jó áron, gondoltam nem hagyom ki.
Érdekes hogy belekerült a sorozatba és az is hogy kihozták, mivel nagyon hasonló a Minichamps változathoz, ennek sejtem is hogy mi az oka.
Anno beszélgettem valakivel, hogy voltak formaöntvények melyek eltűntek, vagy ellopták az idők folyamán, nos ez is gyanítom - de csak gyanítom - hogy lehet az oka, miért került bele ez a sorozatba.
Noha korábban szintén kihozták már ezt a Fiestát egy másik sorozatban, ott valami tanulóautós változat volt.
Viszont azt kicsit sajnálom hogy az ugyanilyen formájú, de régebbi Fiesta-t nem hozták ki, max a Schabak gyártótól, mert ez ugye annak a facelit változata.
Az is meglepő, hogy ráírták hogy Diesel, ezt nem nagyon szokták feltüntetni a talapzaton, de vannak akik kimondotta még ezekre is rágyúrnak gyűjtést illetően :D
Szép kis lámpákat kapott, rovátkázott üveges kialakítással, alatta krómos vagy ezüst berakással.
Szép a Ford emblémás hűtőmaszk is, mely gondolom külön berakás, mivel azért körülötte láthatók kis rések.
Kapott egy rendszámot is.
Jópofa a mattszürke lökhárító, melynek a színe fut oldalt díszcsík formájában is, ahol megkapta az irányjelzőt is és a kilincs, valamint zárpötty kialakítást is.
Ez a Fiesta nem kérdés hogy az előd, az MK III-as (89-97 között gyártott) mondhatni faceliftes változata.
Kevesen tudják, de szedán is létezik belőle, sőt Mazda változatban is találkozni vele.
Egyszer pont itt nálunk a sarki boltban voltam, mikor is láttam ezt a kis autót, de mondom a hűtőmaszkja valahogy más, és bizony Mazda logó volt ott.
Hátul szépen megcsinálták a lámpákat, mind formára, mind kialakításra, de azt kell mondjam nem hibátlan.
Ugyanis a bal oldaliban sosem volt tolatólámpás kialakítás, az mindig a jobb oldaliban volt csak.
Persze találtam képet angliai változatról is, ott fordított a helyzet, de ott is csak az egyik oldalon volt, így ez mondhatni hiba kicsit.
Ugyanakkor a hátulján is csak Fiesta felirat szerepel - mely szép - de semmi arra utaló jelet nem látok hogy Diesel lenne, legalábbis nincs odaírva.
A hátsó szélvédő is jó, bár alul kicsit látható a rés.
Mindenesetre így is imádom :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------