Elérkezett hát egy újabb börze amit már nagyon vártam, lévén a héten voltak kis feszült napok is a melóban, így már készültem rá.
Nem terveztem semmit venni, csak két lebeszélt modell volt tervben, az egyik egy régi példány - nem 1:43-as - egy SIKU járgány, a másik pedig egy 1:43-as furgon, mely már megvan, de akartam még egyet hogy majd átalakítsam.
Persze korábban is tervben volt, de akkor még magas volt kicsit az ára, most viszont már barátibb volt, amennyiért nem is hagytam ki :D
Reggelemet szokásos módon indítottam volna, de mondom most nem kajálok itt a közeli Mekiben, majd inkább ott Kőbányán közel a KMO-hoz.
Be is fordultam, egy autó ha állt a parkolóban, de néztem hogy az étterem részben sokan voltak.
Akkor még nem gondoltam semmire.
Bejött egy Scirocco, elhaladt előttem, majd megfordult - gondoltam majd biztos farral áll be és azért - de már ment is.
Oké, bizonyára meggondolta magát.
Aztán láttam hogy a drive részbe oda van tolva a kuka és ráírva hogy az étterem aznap 9:30-ig zárva tart.
Gondoltam oké, akkor ez biztos a drive-ot érinti mert bent vannak emberek, de aztán láttam hogy az ajtóra is ki van téve, mivel valami meetingjük volt vagy mi.
Na mondom egyszer akarnék itt kajálni, erre ilyen f.szom meetinget kell tartani...
Úgyhogy kicsit ingerültebben bepattantam újra a kocsimba és szokásos helyemre leparkoltam, majd mivel ott amúgy is van egy Spar, gondoltam akkor betérek egy szendvicsre, italra és valami nasi triójára.
Szendvicset nem nagyon találtam, így a péksütis résznél zsákoltam fel két csirkemájas boureak-ast, valamint a hűtőből egy fél literes vaníliás Coca Colát és két barackos Kinder Tejszelet is beparkolt még.
Nem baj - gondoltam - köszi "Meki" mivel így még olcsóbbra is jött ki :D
Találkoztam Ákos Cseresnyéssel, kivel "Majorette Porsche-s jó reggelt" szöveggel köszöntöttük egymást, majd elbeszélgettünk pár percet, de nem sokáig, mivel Én is nézelődni akartam tovább és Ő se időzött sokáig, mivel később mennie kellett dolgozni.
Odabent aztán megtettem első köreimet felmérvén a terepet, majd felmentem Péter Ivkovic cimborához - kinél még szerencsére nem voltak sokan - hogy átvegyem az átalakításos masinát.
Átfordultam a másik oldalra ahol Paul Veres kollegánál megláttam egy járgányt - pici hibával - és megkérdeztem az árát.
Miután megkaptam már hoztam is el.
Paul-tól egy gyűjtő kollega - nem tudom mivel nem kezeztünk megismerkedvén - vett pár Mini modellt és Paul is említette hogy lent van egy úr akinél még vannak Mini modellek, én pedig felajánlottam az érdeklődőnek hogy szívesen megyek és megmutatom, bár úgy is meg fogja találni.
Gondoltam segítsük egymást, a gyűjteményt, a szenvedélyünket illetően :D
De lássuk mi is volt az amit elhoztam Paul-tól.
Minichamps Ford KA:
Nem tudom a Ford mire gondolt mikor ezt a példányt megkreálta, megalkotta.
Tény hogy egy márkának mindenféle kategóriában jelen kell lennie, legyen az szedán, családi kombi, terepjáró, vagy kisautó.
De ez?
Mire gondolt a költő?
Gondolom tipikus női autónak szánták :D
Érdekes egyébként hogy még cabrio változat is készült belőle, ami még ocsmányabbra sikerült mint a kis 3 ajtós példány.
Bár hogy ebben elfér 5 ember.....az szerintem max addig, míg a piacra kimennek vele :D
Mindenesetre gondoltam nem hagyom ki, mivel jó áron volt és a pici anyós felőli behajtott tükör dolog is könnyen orvosolható probléma.
Elől jó kis lámpákat kapott, figyelve az irányjelző íves kialakítására, ami követi a hűtőmaszk íves vonalát.
Szép a kis Ford logó is, valamint figyeltek rá hogy a mattszürkés rész a kerékjárati íveknél is folytatódjon.
Sajnos persze rendszámot nem kapott ami miatt kissé szegényes a modell, de oldalt az irányjelző, valamint a kilincs és zárpötty részek is meg vannak csinálva.
Hátul szép UFO szem lámpákat kapott ahogyan kell, benne pici sárgás irányjelzővel, jobb oldalon pedig belül egy tolatós rész meghagyással.
Szintén jó a csomagtartózár fogantyú rajta a Ford logóval és a megfelelő betűtípussal kiírt KA felirat is odakerült.
Gondoltam elő is kapom a vitrinből a Hongwell féle változatot, mivel abban is megvan ez a kis ocsmányság és abban se túl gyakori.
Persze egy Minichamps, mégis csak egy Minichamps, de a Hongwellnek jobban áll szerintem a sárga-mattszürke páros, valamint persze az legalább kapott valami rendszám feliratot is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Minichamps BMW 3 series:
Egy illetőtől láttam meg, kivel már korábban üzleteltem egyszer.
Rá is írtam gyorsan, s mihelyst válaszolt egyeztettük a talit.
Úgy voltam vele - mivel pont egy ledolgozós szombati nap volt, de a sofőröknek szerencsére az szabi volt - hogy aznap elmegyek érte.
Reggel az Ősökkel kiugrottunk a Family Diszkont Pesterzsébetbe, ahol szintén sikerült vásároljak pár dolgot, pl 2 zsugor vaníliás kóla, 6 Nissin Soba Teriyaki-s tészta (kedvencem), valamint 2 dobozos Waltz kókuszos ostyarúd kíséretében, ami mellé még beparkolt 2 Pringles Texas BBQ chips is.
Na miután hazaértünk, nem sokra rá bevágtam magam kis Golfimba és elindultam oda.
Találtam is helyet, megírtam a srácnak hogy megérkeztem.
Le is jött, találkoztunk, beszéltünk pár percet.
Közben egy idős úr épp elindult volna kombi G Astra példányával, de még előtte kopogtattam az ablakán hogy a bal első kereke elég lapos, nem ártana fújni bele és így ne induljon el vele.
Persze megköszönte de mégis elindult vele, reméltem hogy esetleg csak a közeli benzinkútig.
Időközben megtörtént a modell-kp csere, még 1-2 perc duma és indultam is haza.
Kivételesen nem fotóztam aznap, másnapra hagytam, mert mondom másnap reggel úgy is lesz a KMO ahonnan érkezem 1-2 példánnyal.
Igaz az egyik csak átalakításos változat lesz, a másik egy kisebb méretarány képviselője, de sose lehet tudni mit szerez még az ember :D
El is érkezett hát a másnap és nekiálltam fotózni.
Majdnem szívrohamot kaptam.
Bár sose vagyok nyugodt ha egy BMW van mögöttem - inkább előttem legyen - és nem is szeretem, de most kivételesen nem ettől kaptam majdnem szívinfarktust, hanem attól, hogy amikor elkezdtem fotózni a járgányt - még a dobozos plexis képen - akkor vettem észre hogy itt tőlem alig pár centire parkol a radiátor mellett egy rohadt nagy pók :-O :D XD
Mint köztudott "úúúúúútálom őket", a hideg rohan végig ilyenkor a hátamon, így a lábamról az egyik papucs hirtelen máris máshova került.
Nem érdekel ilyenkor hogy "szerencsétlenség", meg hogy "nem bánt", lesz.rom.
Ha a régi számítógép asztalom mögött lapul a sarokban és nem látom akkor nem bántom.
Jobb a boldog tudatlanság hogy nem tudom hogy ott van, mint ha közvetlen ott látom alig pár centire tőlem.
Na de lássuk is hát a járgányt:
Elől szép kis lámpákat kapott, dupla égős kialakítással, szélen sárga irányjelzős kivitelben, bár mint tudjuk, BMW-kre az irányjelző teljesen felesleges :D
A kis króm keretes BMW logós hűtőmaszk is szép, alul is ki lettek emelve a szellőzők a mattszürke lökösös részben, ahol két ködlámpa is helyet kapott, bár az anyós felőli lehetne picit jobb kialakítású.
Egy rendszámot azért elbírt volna, ezt nem szeretem egyedül a Mini-Maxichamps modellekben, hogy még egy olcsó újságos kivitelre is tudnak valamit oda biggyeszteni, vagy tampon nyomni.
Szép a kis BMW logó is.
Oldalt is szép a díszcsík, és a kilincs kiemelések, és természetesen a küszöb is megfelelő sportos hullámos.
A kerekekben is megkapta a BMW logót.
Hátul szép reális lámpákat kapott ahogy kell, nem csak külsőre, égő elosztásos kialakításra is.
Az alsó két rész piros, a felső sárga, pici tolatós meghagyással.
Ha megnézzük a csomagtartóajtó külső vonalát is kialakították rajta.
Szintén szép a BMW logó.
A kipufogó kissé gyenge, egy minőségi modellhez képest, de elmegy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Norev Tata Indiga:
Miután megvolt a remek példányos Merci limo beszerzés a börzén, indulni készültem, de ráírtam Emberemre, hogyha még ott van a szerbeknél, akkor nézze már meg hogy ott van-e még egy korábban szemezett modell és kérdezzen rá milyen árban van.
Szerencsére még megvolt és említettem neki, hogy kérdezze meg az eladótól hogy picit olcsóbban tudja-e adni.
Szerencsére sikerült.
Így jó áron sikerült megszerezni, de még annál is jobban.
Persze gondolkoztam rajta hogy akarom-e Én-e ezt a példányt, lévén egy kis ocsmányság.
De attól még modellben tetszik.
Korábbi kínai pakkomban is voltak érdekes darabok.
Ahhoz képest hogy nem egy szépség, jól megcsinálták.
Bár eleinte úgy voltam vele hogy eladásos példány lesz, egyrészt mert nem tetszik annyira, másrészt - és ez a főbb oka - amiatt, hogy sajnos nem gumikerekes, hanem műanyag.
Ezt nem értem miért lett volna nagy meló gumikerekesre megcsinálni, lévén sokszor silányabb, újságos sorozatos példányokra is tudnak gumis kerekeket rakni, akkor pont egy márka - Norev - modellre nem sikerül?
Elől mindenesetre szép lámpákat kapott, alatta égőhelyes kialakítással és irányjelzős résszel.
Szép a króm rovátkás TATA logós hűtőmaszk is.
A szélvédőn lévő kis csík nem karc, csak valami ecsetszál - vagy ilyesmi - volt.
Az ablakspricc pöttyöket is megcsinálták és oldalt is megkapta a kilincs és díszítőcsík festéseket.
Hátul a formához igazodó hátsó lámpák, melyek nagyon tetszenek, ugyanis nem könnyű megcsinálni.
Itt ugyanis három oldal találkozik.
Fent a csomagtartótetős rész, aztán ívesen az oldalsó és végül a hátrafelé lefelé haladó rész.
Ennek ellenére, meghagyták benne a tolató-irányjelzős részeket, fent is kapott egy féklámpacsík kialakítást a hátsó szélvédőnél.
A Tata logó és felirat persze lévén hogy festett és ezüst, kissé nehezen vehető ki ezen a farmerkék festésen, de ott van.
Hát igen, vannak ilyen modelljeim is, melyek nem egy szépségek és valósan nyilván kéne a francnak, de mégis modellben valahogy tetszik :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4/4 - Vitesse Mercedes S600 Pullmann Limousine:
Az aznapi börze legjobb vétele.
Pont mikor a nagy középső teremből mentem ki az oldalsó bejárat felé, akkor szúrtam ki a kicsikét - persze még kirakott 2-3 példánnyal együtt - és így indult el a beszerzés az idős úrtól.
Különösebben nem akartam volna megvenni, mivel megvan nekem már korábbról, mely mai napig a vitrinemben van, de igaz hogy annak hiányoznak a tükrei, a kis emblémája, az egyik hátsó antennája, szóval szegény viseltes.
Így nem gondoltam hogy most ebbe belefutok és ráadásul rákérdezve olyan árat hallok, amennyiért nem kérdés hogy rögtön hozom is el.
Vigyáznom is kellett - mikor mondta az eladó az árát - hogy ne legyen egy "Pff hehe" reakció rá hirtelen :D
Tény hogy a Vitesse az egyik kedvenc modellgyártóm, leginkább a Renault példányok a kedvenceim és tetszik hogy más változatokat is kihozott, hogy pl a Renault Safrane-t is kihozta kétféle variánsban.
Meg persze tőle vannak meg leginkább a Mégane-ok is :D
De nem minden modellje sikerül jól.
Sajnos a Renault Master - mely az egyik kedvenc kishaszon járművem - nem sikerült nekik jól megcsinálni és már csak azért is sajnálom, mert hogy ők pont a korábbi Mastert hozták ki, mint amikből jó pár változatom akad (de azok már a faceliftes verziók).
Fáj is kicsit a szívem érte.
De ez a Merci se tökéletes, mindjárt rátérünk miért.
Elől szép lámpákat kapott, alatta pici irányjelzős beütéssel, rajtuk törlőlapátos kialakítással.
Nem csaki kiemelve, hanem kialakítást illetően is.
Ilyet láthattunk a Minichamps változatnál és noha ez egy más gyártó, azért piros pont hogy Ő is törekedett erre, hogy ne csak látványt, hanem formát illetően is legyen olyan.
Szép a hűtőmaszk a kis kiálló embléma mely picit ferde - próbáltam megigazítani, de ami nem megy, azt nem erőltessük - kapott rendszámot is.
Jók az ablakok is, első ajtóknál és a hátsó ajtóknál lehúzott ablakos kialakítás.
Hátul szép lámpás berakás kialakítva ahogyan kell.
A rendszám is szép, Merci logót is kapott és a két kis gumis antenna.
A dupla kipufogó is jó.
És itt a probléma hogy ez a Merci is miért nem tökéletes.
Mert sajnos ahogy a Vanguards példányai közül némelyik túl szögletes - pl BMW cabrio - addig ez a Merci pont hogy nem elég szögletes, mely leginkább a lámpás kialakításon látható.
Íves kicsit az a része, amit sokkal szögletetsebbre kellett volna kialakítani, úgyhogy a Vitesse sajnos erre nem igen figyelt.
Ettől függetlenül remek darab és végre megvan dobozos, hibátlan állapotban.
A belső is remek, elől szép kormány faberakás imitálással, rajta Merci jellel.
A középkonzolon is szépek a kialakítások, ahol hátul is ahol a társadalmi elit helyet foglal.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4/3 - Minichamps Mercedes-Benz 560 SEC:
Na ezt tényleg nem hagyhattam ott.
Mint már említettem, az idős úrtól, 4 modellt hoztam el.
A fehér Peugeot-t már mutattam, másik volt a korábbi Herpa Merci, melyet szintén ezzel együtt szúrtam ki, így máris érdeklődtem rájuk egy árat.
Csak picivel volt drágább a Herpa változathoz képest, de ha azt az árat nézem mégis bagó.
Így pedig miután gyorsan csekkoltam, máris fizettem ki a két modell árát a manusnak.
Eredetileg itt már harmadjára zavartam, mert első volt az eredetileg kiszúrt masina - ami majd ezután jön - aztán láttam meg a Merci kettőst és végül a 106-os Peugeot-t.
Így mondhatni tényleg fél percenként zavartam a manust miután kifizettem az első kiszemeltet, majd meglátván a Merci párost, hogy ez még mennyi lenne?
Viszem.
Aztán pedig a 106-ost, hogy az mennyi lenne?
Viszem :D
Őszintén szólva nem is akartam elhinni, hogy ezt a példány annyiért odaadta :D
Köztudott rólam, hogy nekem a Mercik általában ezüstben jönnek be, mert a fehérben-feketében (más autónál is) - számomra - elvesznek a részletek, a formák, de az ezüstnél minden ív jól kiemelkedik.
Persze ezzel nem azt mondom hogy mindegyiknek jól is áll, mert a korábban már bemutatott Solido AMG változatomat mégis feketében szereztem be, egyrészt mert abban jött ki először, másrészt pedig később megjelent ezüstben, de abban valahogy mégsem volt az igazi, nem állt olyan jól neki.
Szép lámpákat kapott rovátkázva, alatta nyilván krómos berakással, széleken szép sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a króm Mercedes emblémás keretezett hűtőmaszt is.
Kapott rendszámot is, a lámpáknál a kis törlőlapátok is kialakítottak - nem kiemeltek mint a Herpa változatnál, hanem rendesen kialakítottak (és kiemeltek) :D - valamint alattuk is kapott egy króm csík berakást, mely ugyanúgy megy oldalt is.
A lökös más színű lett, ami természetesen oldalt is ugyanúgy fut, valamint két ködlámpa berakás is bekerült a helyére.
Kilicseket is kiemelték az ajtókon, mely szerintem kissé vastag, de ezt majd Ervin Mihálycsik megmondja.
Nekem legalábbis vastagnak tűnik, de mivel egy Minichampsről van szó, mely márka, nincs nagyon okunk gyanakodni, biztos ilyen volt.
A belső kék, mely számomra kicsit furcsa, de oldalt az ajtóknál látható a faberakásos mintázat.
Hátul csodálatosan szép "Mercedes barázdás" hátsó lámpákat kapott ahogyan kell, a reális felosztás-kinézet szerint.
Igaz a bal oldalinál még van pici hely az öntvény és az üveg között, így ez pici hiba, de ilyenre sikerült.
Végül is nem gond.
Megkapta ugyanúgy a rendszámot, kis fotómaratott króm Mercedes logó és 560 SEC felirat került fel a megfelelő helyekre, szintén itt is más a lökös színe és fut rajta szintén a króm csík, sőt, az embléma alatt egy ezüst vonalvezetéses kiemelést is kapott ahogy a rendszámvilágítás-csomagtartónyitó kombó is ki lett alakítva, hogy a kis dupla kipufogót már ne is említsem :D
Belül is igényes minden.
Szép kormány, faberakásos imitálású középkonzol a sebváltónál, a kormány mögött óraegységes kialakítás.
Mondjuk a kormányra még azért egy Merci embléma elfért volna.
Zseniális fogás :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4/2 - Herpa Mercedes E320 Coupé:
Még épp csak elraktam a Peugeot-t - vagyis párdon, ahogy említettem fordított sorrendben mutatom be őket ahogy szereztem - szóval elraktam az első fontos kiszúrt járgányt, majd megláttam ezt, egy másik példánnyal együtt és máris ismét zavartam az idős urat, hogy rákérdeztem az árukra.
A másik példány picit magasabb árban volt, de még mindig "túl jó árban" ahhoz hogy csak úgy otthagyjam, ráadásul nekem is bejött, így elhoztam eme példánnyal együtt.
Tény hogy Herpa változatban és Minichamps verzióban is akad már Mercim, de úgy voltam vele, jó árban volt, magamnak jó lesz, vagy ha mást nem, Uram bocsá' valamikor majd eladásra :D
A dobozán látszott kicsit hogy viseltes, valamint - ha még megnézzük a papírdobozos-plexis képet - ott látható hogy az embléma a nózin kissé be volt hajolva.
Aggódtam kicsit, de óvatosan finom mozdulattal sikerült visszaállítani.
Nem tudom hol és hogy lehetett tárolva ez a modell, mert a többihez képest, csak ez volt külsőleg ilyen állapotban, de a plexinél ilyen mohás-penészes foltokat láttam, a papírdobozában belül meg mintha az Arachnofóbia című film vagy mint hogyha a korábban játszott Cold Fear nevű pc-s külső nézetes játékból valamilyen idegen életforma megtelepedett maradványa elevenedett volna meg, melyet majdnem rögtön a kukába vágtam, de aztán láttam hogy ez is valamiféle moha-penész lehet, így megnyugodtam hogy mégsem bébipókok szülőhelye volt.
Természetesen a papírdoboz ezáltal valóban ment is a kukába, ami pont az úgy is a plexin belüli dolog :D
A talapzatról is kissé nehéz volt levenni a modellt, mert persze a Herpáknál egy ilyen elforgatható fém tekerős mechanika tartja ott a modellt, de az is mintha kicsit oxidálódott volna, így nem könnyen akarta engedni, de sikerült.
Szerencsére a modellnek nincs komolyabb baja.
Ahogy már említettem a kis kiálló emblémát sikerült visszaállítani, a lámpák is jók, külön tetszik hogyha nem is kialakítva, de megcsinálták rajta az üvegtörlő lapátos mintázatot.
A hűtőmaszk is szép.
Persze rendszámot kaphatott volna, mert enélkül kissé szegényes a modell.
Ez Minichamps példányoknál mai napig megfigyelhető, de a Herpa már legalább rak rá típusfelirat vagy normál rendszámot.
De mivel ez egy korábbi példány, így erre még nyilván nem került.
A gumik is jó állapotban vannak ahhoz képest hogy biztos van már 10 vagy még több éves ez a modell.
Hátul szép lámpákat kapott melyek kialakításán kívül formára is szép "Mercedes barázdásak" ahogyan kell.
A lökös résznél egy nagyon picit elüt a szín, ez azért van, mert a korábbi Herpa példányoknál - mint ennél is - úgy van a modell hogy kb el van felezve.
Van a karosszéria, az alváz pedig úgy van hogy a lökös, az oldalsó díszléc alatti rész és az első lökös, tehát az úgy van kialakítva.
Úgy lehet kettészedni a modellt.
Egyik része a karosszéria rész, másik a teljes alváz.
Megkapta az E320 jelzést és a Merci logót is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4/1 - Norev Peugeot 106 Electric:
106-ost is kerestem már egy ideje, de nem gondoltam hogy van belőle ilyen elektromos változat is.
Elől jó kis lámpákat kapott, alatta krómos alátéttel, szép a kis Peugeot embléma és rendszámként egy ELECTRIC feliratot is kapott.
A díszcsík megy végig oldalt is, és az ajtón szintén megkapta a feliratot.
A kilincs és a zárpötty is meg lett rajta csinálva.
Hátul sima piros lámpaberakást kapott, persze lehetne jobb, de a 106-os volt ilyen pirosas lámpabúrával, így annyira nem zavar.
Szintén megkapta az emblémás kialakítást, ami egyben a csomagtartózár-fogantyú is egyben, valamint a 106 jelzést jobb oldalon.
A jobb első keréknél van egy ilyen bizbasz az oldalán, ez nem tudom pontosan mi akar lenni, gyanítom az ELECTRIC-hez van köze, de hogy valójában mi is akar lenni, arról fogalmam sincs.
Eleinte egy visszapillantónak hittem, amit véletlenül ráragasztottak vagy ilyesmi :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ixo Chevrolet Camaro Iroc-Z:
Na ez a kicsike nem volt kérdés, hogy kelleni fog nekem.
Ugyanis az American Cars sorozatban már megjelent - ugyebár azok közül később van ami kijön saját Ixo-s kiadásként is, noha Ő gyártja - de most érkezett pirosban.
Filmes kocsiként is lehet említeni.
A korábbi feketét illetően a "Beverly Hills-i Zsaru 2"-ben - melyben kis bakiként van jelen, hol keverve egy korábbi Camaro-val, hol eme változatként - vagy akár a "Nemzetbiztonság BT" filmben, mikor Martin Lawrence próbálja elérni az indítóban lévő kulcsát az épphogy lehúzott ablakos autóját illetően, pirosban pedig a "Törvényre Törve" (Steven Seagal) filmben szerepel, mikor Richi kinyírja Gino társát, majd megállnak egy kereszteződésben és Richinek eldurran az agya és kinyír egy ártatlan autóst is, aki dudál és kérdőre vonja őket.
Persze sokszor számít a szín is, hogy valami ami később megjelenik Ixo-s kiadásban az kell-e, vagy épp hogy amiatt nem.
Elől szép dupla lámpákat kapott, alatta egy-egy külön berakást, középen fekete elválasztással, bentebb a Wisconsin-i rendszámnál szintén kettőt.
Szép az ezüst-fekete díszcsík ahogy megy a lökösön és persze az autó oldalán.
Oldalt megcsinálták a - Amerikai kocsiknál általában helyzet- jelzőt is és az első kerekek mögött megkapta a Z28 feliratot is.
Az ajtókra az Iroc-Z felirat is odakerült.
Szép a dupla fekete szellőzős rovátkás rész is a mocitetőn.
Ezeket nyilván említettem anno a feketénél is, bár ott kevésbé tűnik ki, akár a szellőzős rész, vagy a lámpák fekete része.
Hátul szintén - ahogy a feketénél is - szép lámpa berakást kapott, rovátkázva és reális égőelosztás szerint felosztva, ahogy kell.
Szintén megkapta a Wisconsin-i rendszámot, bár itt a vaku miatt kissé kevésbé látszik és a Z28 valamint a Tuned Port Injection felirat is odakerült.
És akkor persze közösen:
Látható hogy a mostani pirosnál jobban kiemelkednek akár a szellőzők, vagy a lámpák, ahogy az előbb is említettem, korábbi változatunknál mivel alapból fekete, ezek inkább beleolvadnak, de annak ellenére is jól kivehetők.
A feketénél persze jobban kiemelkednek a hátsó lámpák, de a mostaninál is szépen kivehetők.
Ezért kell egy modellnél szintén megadni a módját és jól megcsinálni, mert egy sima, esetleg sima felületű üveges berakással játékos benyomást kap, de ha már ilyen szépen megcsinálják, sokszor ez a részlet (is) teszi azzá ami.
Hogy egy igényes modellt kap az ember.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schuco Audi Q7:
Egy cimborától láttam meg a kicsikét, korábban láttam már párszor és szemeztem a járgánnyal.
Eleinte úgy volt hogy lehet eladásra veszem, de végül is tetszett ebben a nem szokványos arany-fekete kombóban, így megtartottam.
Audi Q7-est láttam már ezüstben, feketében, Hongwellben a piros-ezüst újabb változatban - abban mondjuk nem olyan szép - meg még talán valamilyen más változatban, mégis tetszett ebben a nem szokványos színben.
Elől szép kis lámpákat kapott, melyekben még az égőelhelyezések is jól kivehetők, valamint a lámpa üveg tetején a - gondolom - ledes világítás.
Szép a bazi nagy krómos, Audi emblémás hűtőmaszk, rajta a német rendszámmal.
Kapott két fekete légbeömlös kialakítást is, rajta a helyzet-irányjelzős résszel üvegből.
A lökös alsó része fekete, melyekben két ködlámpa is helyet kapott.
Jók a felnik is, bennük szintén ott az Audi embléma.
Hául szintén szép lámpákat kapott, melyek alatt az égőelosztások is láthatók, igaz a vaku fénye tompítja kicsit.
Szép a kis Audi karikás logó is, szintén a német rendszám, megkapta a Q7 jelzést bal oldalra, valamint a lökösben a ködlámpás rész a tolatós rész kihagyással szintén helyet kapott.
Jó a két króm kipufogó is.
Belül igényes, ahogy azt már egy Schuco-tól megszokhattuk.
Bézs belső, szép a kormány, rajta szintén az Audis embléma, a sebváltó körüli gombos rész is ki lett emelve, a műszerfal óraegységeket is megkapta és a középkonzolos részen a kapcsolós rész is szépen kialakított.
Még a kis elakadásjelző háromszög gombja is megvan csinálva.
Sőt ha jobban megnézzük, még a navigációs rész is ott van, amely épp mutatja a térképet.
Zseniális :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DeAgostini FSO Polonez ATU Orciari:
Miután Paul kollegától átvettem a két modellt - eredetileg három lett volna, de a harmadikra előttem volt egy jelentkező, ki sajnos el is vitte - lementem nézelődni, majd később szintén felmentem Peethez a csodaszép Polonez példányomért.
Tetszik hogy ennyiféle változatban kihozzák, ez ugyanis a szedán változatból már a harmadik verzió.
Eleinte nem gondoltam hogy érdekelni fog, mert mondom majd biztos megint valamilyen sürgősségi vagy olyasmi verzióban jön, de aztán mikor láttam a csoportban hogy szép, ezüst változat lesz, király három küllős kerékkel, nem volt kérdés hogy akarom.
Peet jelezte is, hogy valószínűleg KMO-ig beparkol és így is lett.
Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos résszel és szélen pici irányjelzős kialakítással, lent a lökösben pedig két ködlámpa berakás is helyet kapott.
Az FSO emblémás hűtőmaszk is szép, oldalt irányjelzőket is kialakították, ahogy a kilincseket is kiemelték feketével.
Hátul szintén szép minden.
Megkapta a reális három részre osztott hátsó lámpákat füstszínű irányjelzős-tolatós résszel, az FSO ATU felirat is odakerült, ahogy jobb oldalra az 1.4 GLI 16V
(Sajnos az alatta lévő feliratot nem tudom kiolvasni, valami "Multipoint" vagy ilyesmi)
És persze akkor már elő kellett venni a korábbi példányokat, melyek szerencsére nem voltak távol, vagy nagyon elpakolva, ugyanis nem olyan rég szereztem meg a kék ATU Plus-t, ami szintén volt közösen fotózva a sima ATU-val.
Látható hogyha modelleket "tervezünk", vagy tervezünk gyártani, akkor érdemes úgy kihozni az öntvényt, hogy a lökhárítós rész külön legyen, mivel így meg lehet játszani ugyanabban a típusban, más variánsokat is.
Persze sajnos kicsit ennek (is) az a hátránya, hogy ahogy az ezüstnél, úgy a kéknél is megfigyelhető - bár utóbbinál erőteljesebb - a színbeli eltérés, mivel a lökhárító sokkalta sötétebb, mint maga a karosszéria.
Az ezüstnél is megfigyelhető némi árnyalat eltérés, de ez csupán azért, mert ugyanaz a szín máshogy fest fémen - karosszérián - és máshogy műanyagon - lökhárítón.
Mindenesetre imádom mind3 példányt, de nem kérdés hogy a mostani ezüst tetszik a legjobban.
Persze a szín és a kerék miatt, de a kéket is imádom, bár elsőre nem voltam kibékülve a színválasztásával, a teljes egészében üveglámpát követő csomagtartóajtós berakás miatt imádom, mivel az egy féle "elegance" vagy ilyesmi érzést szimbolizál számomra, még egy ilyen Lengyel márkánál is :D
Persze egyedül az zavar egy picit, hogy a sima barna ATU-nál, mintha kicsit vastagabbak lennének a hátsó lámpák méretet illetően, legalábbis ha megnézzük a mostani ezüst és kékhez képest.
De nem feltétlen a lámpa miatt, hanem eleve így sikerült az az öntvény szerintem, mert elég megnézni a csomagtartó ajtó vonalától, a lámpa ívjét követően, aztán a másikhoz képest.
Szóval nem az üveg nagy vagy széles, hanem az az öntvény ilyenre sikerült kialakítást illetően.
De így is imádom őket :D