Mindenünk az autó....

Az oldalon az aktuális és újabb autómodelleimet tekinthetitek meg, ezenkívül pedig versek és filmkritikák, illetve filmelőzetesek is megtalálhatóak az oldalon.

Solido BMW E36 M3 Coupe:103_0188.jpg


Na ez nagyon megtetszett mikor láttam hogy várható majd.
Pedig megmondom őszintén: nem szeretem a BMW-t.
Na magával az autóval semmi bajom, inkább azokkal, akik rontják a róluk kialakult sztereotípiát.
De mint tudjuk sztereotípiák vannak szinte mindenféléről és minden gyártmánnyal kapcsolatban.
Ott vannak a mostanság kialakulóban lévő elektromos autósok, akik szintén a nagy Mercikkel odalépnek, vagy épp a kis kölcsönzős és hasonló példányokkal épp hogy cammognak 100-al az autópályán, vagy a belső sávos Suzukisok és még lehetne sorolni :D
Valahogy nyugodtabb vagyok ha inkább előttem, mint mögöttem van egy bajor márka.


De hozzátenném hogy ez persze csak az én személyes magánvéleményem, gondolatmenetem, nem kell velem egyetérteni és megsértődni sem ezen.
Ez csak egy vélemény.


Én ugyanúgy óvatosan és élvezettel vezettem a korábbi Suzukimat, ahogy a mostani Golfomat is, és nyilván másnak is van véleménye, vagy gondolata, mikor esetleg kicsit lassabban indulok el a lámpánál, pedig "ez dízel, te k.rva.." izé na benzines az enyém, csak elkanyarodtam egy kissé obszcén matricás jelző felé :D
Viszont úgy vettem észre hogyha valakinek egy erősebb autó van a s.gge alatt - ami nem kell feltétlen BMW legyen - az hajlamosabb kicsit máshogy is vezetni.
És főleg ha valaki a sportos vezetési stílust kedveli inkább - amivel megint csak nincs baj, inkább azzal hogy éppen hol - akkor csak idő kérdése.
Szerintem nem kell keresni a helyzetet, örülni kell ha egy ilyen kocsiban ülhet az ember, főleg ha még ez volt az áhított vágyott modellje is, vigyázni kell (Rá) :D
Annak idején volt hogy Fateromat is leteremtettem, mikor a családi Volvo kombival odalépett neki, amit nyilván nem tett az öreg Ford "Escort féle" Orionnal.
Nem is vagyok rá büszke, de hogy miért?
Mert mindig arra tanítottak, hogy legyek óvatos, körültekintő, vigyázzak és becsüljem meg a cuccaimat.
És mikor Fater odalépett neki, vagy pont belement egy olyan előzési helyzetbe, mikor már szinte elfogyott a sáv amiben volt, akkor pont nem ezt éreztem.
Ugyanis elég egy váratlan esemény, egy kiugró állat, váratlan akadály, úthiba, műszaki probléma stb...és elég ha pont ott és pont akkor...
Úgyhogy nagyon megörültem mikor láttam hogy a Solido ezt ki fogja hozni.
Persze gondolkoztam rajta, mert kékben és ilyen pirosban láttam, de mégis erre esett inkább a választásom.
Ez persze még nem jelenti azt hogy a kék nem érkezik valamikor :D
Korábban a HUNI.hu oldalon is láttam, sőt a boltban is, mivel voltam ott fuvarban is, szállítottam oda árut, de akkor nem hoztam el.
Később meg mikor egyik alkalommal hazafelé úgy jöttem betértem, de akkor meg nem tudtam beszerezni, mert épp nem volt.
Így szokott ez lenni :D


A Solido az utóbbi időben nagyon nagyot ugrott a szememben, és örülök hogy így lett.
Korábban ugyanis valahol a Burago-Maisto kategóriák közé soroltam be, mivel ott is volt belsőből az ablakon át kitüremkedő tükrös kialakítás, műanyag kerék, sima piros hátsó lámpa meg hasonlók.
Viszont az utóbbi időben ez változott, és nagyon szép, igényes, szépen kialakított modelleket hoznak ki, ráadásul ilyen sportos változatokban.
Mutattam is már párat korábban, ami kb 2021 körül kezdődött.
Akkor az ezüst Citroen BX volt az első új kiadású Solido modellem, mely még csak nem is volt sportos, hanem csak egy szimplán újra kiadott BX változat volt.
Majd jött a sportosabb változata, az Alfa Giuila, az M5 BMW (már itt imádkoztam hogy jöjjenek más változatok is :D), az 560 SEC AMG Merci (melyet feketében szereztem be, lévén annak pont nem áll jól az ezüst ahogy korábban említettem a 307 SW Peugeotnál ugyebár) most pedig jött a kicsike M3 E36.
Na persze még így is vannak más típusok a Solido kiadásában melyen gondolkozok, de majd meglátjuk.


Elől szép lámpákat kapott, alatta látszik a dupla égőhelyes kialakítás is.
Szép a kis króm BMW logós hűtőmaszk és az emblémát is szépen megkapta a mocitetőre.
A lámpa körül azok nem kopások, csupán fénytörések, mert egy kis lámpa is megvilágította a modellt és persze a fényképező vakuja is.
A lökösben kapott köt ködlámpás kialakítást és szép a fekete díszcsík vonalvezetés is.
A kerekek is jól néznek ki, bennük szintén a BMW logóval.
Rendszámként kapott egy BMW M3 feliratot, ami még mindig jobb, mint ha nincs ott semmi.
A szélvédő előtt a szellőzők és az ablakspricc is meg lettek csinálva.
Ami különösen tetszik az az ajtók alatti csavart hullámküszöbös kialakítás, nagyon jó.103_0189.jpg


Hátul szép lámpákat kapott, három részre osztva, felső rész meghagyással és az autó piros színe ellenére is jók és szépen kivehetők.
Ehhez nyilván hozzájárul a lámpa alatti ezüst kiemeléses rész is.
Szintén megkapta szépen a helyére a BMW logót és az M3 feliratot, természetesen a megfelelő betűtípussal és kis jelzéssel.
A dupla kipufogó is nagyon király.103_0190.jpg


Ha kicsit idősebb lennék talán nekem is etalon lenne egy "bajor bitang" mivel anno Apumnak is az volt.
Az más kérdés hogy persze Ladái voltak, meg később egy Ford Orion és stb, de az embernek mindig van olyan autó az életében, mely a vágyott példány, ami megtestesít valamit számára, vagy úgy érzi az fejezi ki leginkább a sofőr jellemét, tulajdonságát.
Természetesen ahogy cikkem elején írtam, nyugodtabb vagyok ha inkább előttem mint mögöttem és természetesen nem ítélek el senkit akinek az van, bármelyik típusról is legyen szó.


Itt be is fejezhetném a modellről szóló írásom, de még nem értünk a végére.
Bent szép a kormány, rajta a BMW logóval és óraegységeket is kapott.103_0191.jpg


Megkapta az oldalirányjelzős kialakítást is, valamint a fekete díszcsíkra az M3 jelzőt.
És itt megint csak láthatjuk a király megcsavart küszöböt és a felnik közepén a BMW logót, sőt a felnik mögött még a féktárcsás részek is láthatók.103_0192.jpg


A tükrök nekem kicsit furcsák formára, de biztos ilyenek voltak, mindenesetre rohadt jól néznek ki.
Az ablaktörlőkről nem tudok nyilatkozni, legalábbis az anyós felöli oldalról, hogy valóban ilyen ívesen kanyarodott volna ott középen.
De megint csak láthatjuk a korábban említett ablakspricc és szellőzős kialakításokat.103_0193.jpg


Külön jópofa még, hogy az első lámpákon az irányjelzős rész rovátkázott, noha érdekes hogy miért csinálták meg így, hisz mint tudjuk egy BMW-nél ez nem nagyon van használatban és az azt beszerelő gyári munkás melója is értelmetlen :D103_0194.jpg


A hátsó lámpákat már kiveséztük, nagyon jól néznek ki és tetszik hogy a kis BMW logó is pont ott van bent a helyén, ahol kell.103_0195.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ixo Skoda Favorit - izé - Forman:103_0183.jpg


Érdekes hogy jelen esetben ez miért kapott más típusnevet, mivel nekem akkor is Favorit kombi.
Persze már mutattam korábban mert zöld színben beszereztem, viszont abban nem tetszik annyira.
Múltkor is nézegettem a HUNI-nál, szemeztem vele, de mondom még meglátjuk.
Ugyanis mikor először láttam - talán egy piros még Abrex megnevezéssel? - annál nem tetszettek annyira a hátsó lámpák, valamint a kerekek is mintha kisebbre sikerültek volna.
Most viszont elhoztam, egy másik, egy ideje szemezgetett példánnyal együtt.


Kár hogy gyártó azonos és azonos modellje között is akadnak különbségek és nem egységesek a kialakítások, erre majd mindjárt rá is térek.


Elől jó kis lámpákat kapott, rovátkázott üveggel, alatta kis irányjelzős kialakítás is lett.
Szép a Skoda logó, két ködlámpa a lökösben, az anyós felöli alatt látható a kis vonószem is.
Oldalt megkapta a kilincs festéseket és az irányjelzős kialakítást, a kerekek is jók.
Az ablaktörlők ahogy az lenni szokott némely Ixo példánynál, fotómaratott kis fém kialakításúak.
Külön jópofák a kerekek mögötti sárvédős kis kialakítások.103_0184.jpg


Hátul jó kis lámpákat kapott, reálisan ahogy kell, de megmondom őszintén meglepődtem hogy ez fekete keretezésű lett.
Nem tudom ennek mi az oka, ugyanis nem találtam ilyen képet a Favoritról, ahol a lámpa üveg elválasztó csíkjai feketék lettek volna, gondolom ez csak a modellen van így, hogy esetleg kicsit erőteljesebbnek hasson.
Erre céloztam előzőleg, ugyanis a Favoritokat illetően nincs panasz, legyen akár a világosbarna a hazai kiadásból, vagy a cseh sorozatban megjelent fehér, fekete, esetleg a pickup változatok, de nem értettem hogy ennél miért lett ez a fekete keretezés.
Mondjuk tény hogy feldobja kicsit, de nekem akkor is furcsa.103_0185.jpg


És persze akkor gondoltam előkapom az egyik korábbi fehér változatot a cseh kiadásból, igaz az más hűtőmaszkos verzió.103_0186.jpg

103_0187.jpg


Érdekes hogy annál is meg lett csinálva az iráynjelzős rész, de egy kicsit jobban feldobja mint a mostaninál.
A kombit valahogy egy picit mintha vékonyabbnak is érezném magát a modellt illetően, de ez biztos inkább csak csalóka.


Ahogy előzőleg említettem a hátsó lámpás kialakításokra nincs panasz a Favoritokat illetően, legyen az bármelyik kiadás is.
Bár a hazai világosbarna változatnál talán nem ütött el ennyire a sárga a piros résztől, az picit gyengébb lett, de a törekvés a realitásra tetszik mindegyiknél.
A Black Line változatnál meg ugye csak simán meghagyták a felső részt.
Ezért is mondtam hogy ezért jók a különféle változatok, mert ha modellnél is odafigyelnek rá, akkor el lehet adni ugyanazt egy másmilyen lökhárítóval, más lámpás kialakítással, más kerekekkel újra.
Itt ennél a fehérnél a mélyedések-rovátkák noha ugyanúgy megvannak, de nincs bennük fekete kiemelés.
Úgyhogy ezt azért nem is értem, mert a zöldnél nem volt kiemelve az a rész - mondjuk az is tény hogy az sorozatos, nem Ixo saját kiadása, de akkor is - valamint persze úgy is találni neten róla képet, hogy maga a búra szürke és csak az égő benne sárga, de ilyen fekete keretes változatot nem találtam.
Szóval erre utaltam korábban hogy egy gyártónál, miért vannak ilyesfajta különbségek és miért nem sikerül egységesen megcsinálni kialakítást illetően, mikor ugyanaz a gyártó, ugyanazon típus modellje?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Norev Peugeot 307 SW:103_0178.jpg


Gondolkoztam milyen sorrendben mutassam be őket, mivel érdekes darabokat sikerült most összehozni.
Végül is gondoltam kezdjünk ezzel.


A börzére egy-két modellem volt lebeszélve, és nem is akartam nagyon nézelődni-sokat költeni, mivel tervben volt még egy nagy pakk beszerzése is (nem börzéről) melyet a sajnos gyorshajtási bírság kicsit megkurtított és úgy voltam vele még így is lehet el kell halasszam még egy hónappal, mivel nem kis kiadás.
De megláttam ezt a szépséget Paul Veres kínálatában.
Eleinte azt hittem hogy egy ezüst Vw sorozatos Touran, de mondom végignézegetem a képeket és akkor láttam alaposabban.
Gyorsan írtam is messenger üzenetet, valamint hozzászólásban is jeleztem, hogy ezt biza kérném.
Úgy voltam vele ha összejön oké, ha nem akkor ez van.
Sajnos választ rögtön nem kaptam, de érthető volt, mivel mindenki éli az életét, épp meló, vagy buli, vagy egyszerűen csak egy más teendő, esetleg egy focimeccs a tévében, senki sem lóg folyton a neten, Én meg úgy voltam vele, majd meglátjuk hogy alakul.
Szerencsére sikerült :D


Korábban is láttam egy másik változatban, igaz nem Paultól, hanem talán eBayen néztem ki, de abban nem is tetszett annyira.
Viszont ez az ezüst nagyon szép és az ára is elfogadható volt számomra.
Említettem is Emberemnek, hogy azért vagyok mondhatni "ezüstb.zi" - ahogy Ő is megjegyezte - mert szerintem a legtöbb kocsinak jól áll és a formák, arányok, áramvonalak szerintem ennél a színváltozatnál köszönnek vissza legjobban.
A fehérben-feketében elvesznek, élénk színek nem minden példánynak állnak jól, de az ezüstben jól kiemelkedik minden.
Ez persze nem jelenti azt hogy minden modellem ezüst és van is aminek nem is áll jól ez a szín.


Elől jó kis lámpákat kapott, égőhelyes kialakítással, szép a Peugeot emblémás berakás és a kiemelt hűtőmaszk is.
Rendszámként egy 307SW feliratot kapott.
Jók a tükrök is, fent anapfénytetős panoráma ablak és tetősínek, valamint antenna.103_0179.jpg


Hátul is jól megcsinálták.
Szép lámpákat kapott, melyek alatt az égőelhelyezés szintén kivehető.
Megkapta a Peugeot logót, bal oldalira feliratként, jobb oldalon pedig a típusnevet szintén persze a rendszámra is.
Jópofa hogy még a csomagtér részben is van még egy ülés, melynek a háttámláján a pohártartós(?) kialakítás is látható.103_0180.jpg


Jópofa hogy ebből a típusból csináltak így egy családi egyterűt is.
Mivel ugye a 307 is egy olyan típus melyből volt 3- illetve 5 ajtós változat, családi egyterű, valamint coupe és cabrio változat is.
Ezt szerintem így kell.
Persze a 206-osból kicsit bénábbra sikerült az SW egyterű változat, legalábbis a hátsó lámpás kialakítást, az nem is tetszik annyira.
Így mindenki megtalálhatja nem csak egy gyártón, hanem egy típuson belül is azt, ami leginkább hozzá illik, vagy ideális számára.
Ugyanis én is mikor autó váltásban voltam, ajánlottak nekem kombit és egyterűt, de előbbi van a családban, utóbbi meg nem lenne kihasználva.
Így remélem idővel változik ez a mostani "mármindenkicsakSUVotgyárt" hozzáállás és visszajönnek a cabrio-k, kombik, szedánok, mert én is úgy voltam vele mikor néztem, hogy francia autót lehetőleg ne.
Kis olaszt is néztem, de oda Muter hogy száll be?
Vagy ha be is száll, másnak már nem lesz kényelmes hátrébb.
Kombi van a családban, egyterű meg nem kell.
Így nekem csak szedán, vagy hatchback jöhetett szóba.


S gondoltam ha már úgy is említettem az előbbi változatok közt a 3 ajtóst, akkor hát...103_0181.jpg

103_0182.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Eligor Renault Master DHollandia:103_0174.jpg


Mint ahogy az mindig lenni szokott, mindennap nézem a Mastereket hogy milyen újabb olyan példányok bukkannak fel, melyek esetleg még jöhetnek a gyűjteménybe.
Persze mikor olyan bukkan fel, mely mondjuk megvan már az adott színben, de csak egy pici valamilyen céges logó van rajta, azt nem feltétlen szerzem be amiatt, de amikor egy teljesen céges festésű változatot találok, annál már nagyobb a beszerzésre az esély.
Így volt ez a DHollandia változat is.
Korábban néztem, talán licitáltunk is rá, viszont nem sikerült megszerezni, ám egyik nap - mint ahogy mindig - felnéztem és kidobta.
Igaz sajnos licites volt, de nem bántam.
Írtam is Emberemnek miszerint licitáljunk rá, megtettem a max ajánlatot, majd említette hogy már megvette valaki.
Mondom: - Azt hogy?
Hisz licites, nem volt "Buy It Now" - azaz "Vegye meg most" - lehetőség kitéve és még volt 2 nap hátra az aukció végéig.
Na mondom, akkor mégsem jön össze.
Erre Emberem írta hogy nyugodjak meg, Ő vette meg.
Tett egy ajánlatot és elfogadta az eladó.
Persze viccesen meg is jegyeztem neki, hogy ne játsszon a vérnyomásommal :D, de ami fő, így sikerült megszerezni.
El is határoztam hogy Emberemnek majd adok egy kis grátiszt a gyors közreműködésért :D


Egyik nap küldte is a képet hogy megérkezett a kicsike, viszont nem tudtam arra járni.
Sebaj - gondoltam - mivel hétvégén úgy is mentem el egy nagyobb modell pakkért melyet szereztem és noha úgy volt hogy egy-két darabot talán megtartok belőle, java részét eladásra terveztem.
Ugyanis az eladó marketplace-re tette fel és olyan jó árban, hogy nem lehetett kihagyni.
Így aztán még a héten leegyeztettem az eladóval hogy akkor szombaton megyek érte, majd Emberemnek is írtam még pénteken, hogy majd dél körül megyek Csepelre és vagy előtte, vagy utána be tudok ugrani a kicsikéért.
Persze úgy kezdtem napomat, hogy itt nálunk a sarkon lévő Burger Kingben megreggeliztem - legalábbis úgy terveztem - de mivel volt itt is beülős kupon ajánlat, végül két Whopper Junior szendvics mellett döntöttem, krumplival, kólával és még egy 6-os King Nuggetset mellé édes-savanyú szósszal.
Miután azzal megvoltam írtam Emberemnek, hogy 45'-re ott leszek nála.
Befutottam átvettem a kicsikét, majd mentem tovább.
Miután átvettem a nagy modell pakkot beugrottam az ottani madaras Teszkóba venni pár dolgot, persze már előtte is figyelve hogy lehetőleg árnyékba álljak, mert bár nem volt hideg de még az az igazi tavaszias idő sem volt, de mégis úgy voltam vele, lehetőleg ne nagyon süsse a nap a kocsit, hogy ne melegedjen fel, mivel a modellek... :D
Miután ott is végeztem hazaindultam.
Hazaérve kivettem a modell pakkot és a Mastert majd beraktam a garázsba, mert még gondoltam elmegyek a kocsit lemosatni meg kiporszívózni, lévén hogy jobb idő lett végre.
A nagy modell pakkot fényképeztem, leegyeztettem a dolgokat akivel kellett, majd jött a Master :D


Azt már Emberemnél való átvételkor is láttam hogy lesz vele pici meló, de egy picit több volt mint kellett.
A jobb oldali tükör ugyanis kicsit be volt hajtva, így hoztam is a pillanatragasztómat.
Igen de itt a képen látható hogy már az antenna sincs rajta, azt hittem letörtem, de mint néztem, csak kimozdult a helyéről, tehát azt is javítani kellett.
A jobb hátsó kerékről nem is szólva, melyben szép kis ugrálás effektus volt, amennyire tudtuk helyrehoztuk.
Persze nem tökéletes, de a lényeg hogy nem szúr szemet és gurul is rendesen.
Szóval azt hittem egy meló lesz vele, de három javítás is szükséges volt.
De végre megvan, ez a fő :D


Elől szép égőhely mélyedéses lámpákat kapott, alul sárga irányjelzős kialakításokkal.
Jó a kis külön króm Renault embléma és persze a tükröt és antennát is már javítottuk.
Utóbbinál aggódtam is kicsit, mondom nehogy véletlenül az üveghez érjek, akár a kezemmel, a fogpiszkáló végére csöppentett kis ragasztóval vagy valami, mert akkor harakiri-t követek el :D
Érdekes hogy rendszámot nem kapott, noha a hely fehérrel ki lett emelve.
Jó a ködlámpás kialakítás is.
Ahogy lenni szokott, oldalt fut a fekete díszcsík, kilincs és tolósín kiemelések és persze a céges feliratok-logók.
A kerekek is szépek, benne a szürke Renault emblémás kialakításokkal.103_0176.jpg


Hátul is szép.
Szép reális lámpák a tolatós-irányjelzős rész meghagyásával középen, az ütközőbakok és a zsanéros részek is megvannak csinálva, ahogy a külön középső féklámpa is és persze megint csak a céges feliratok.
Megkapta balra a Renault, jobb oldalon pedig a Master feliratokat, természetesen a megfelelő betűtípusokkal.103_0177.jpg

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hopp jött egy sárga cement mixer :D
De nem minden az, aminek látszik :D103_0170.jpg


Még épp csak beszereztem az előzőleg bemutatott példányt, erre utána nem sokkal telefonon görgetve láttam egy hirdetést, melyben az eladó teherautókat árult.
Na mondanom sem kell hogy az egyik megtetszett.
Korábban mástól is láttam már egy másik verziót, és noha az olcsóbb volt, de ott nem tetszett a szín kombó és a hátsó részén sem voltak hátsó lámpák, melyekre érzékeny vagyok és természetesen egy modellre ugyanúgy kell, ahogy az igazin is vannak.
Szóval ha esetleg még le is kapta volna valami más modellről és rárakja még az is jobb, vagy matrica, vagy valami ilyesmi, de semmi nem volt rajta.
Így azt elengedtem.
De mikor ezt megláttam, máris pötyögtem az eladónak - kivel már korábban is beszéltem visszanézett messenger üzeneteim között - akkor ugyanis András Szabó "Apó" kollegámnak kellett egy szintén eme gyártó, Dakaros változata.
De mi lehet ami most jött?


Hát azt látjuk hogy betonkeverő, mely volt a Lengyel teherautós sorozatban is és a nálunk futott hazaiban is, de ez valahogy más.


DeAgostini Kamaz betonkeverő:103_0171.jpg


Rohadjak meg akkor is szereztem egyet :D
Ha a DeA nem csinál/nem hozza ki, majd szerzek magamnak egyet :D


Még épp csak elment az üzenet Emberemnek a fontos példány miatt, nem sokra rá megláttam egy illetőtől egy betonkeverős Kamazt.
Azóta vágyok egy ilyenre, mióta láttam hogy Csernobilban ilyeneket - is - használtak a Szarkofág építésekorkamaz_csernobil_1.jpg

kamaz_csernobil_2.jpg

kamaz_csernobil_3.jpg

kamaz_csernobil_4.jpg

és ugye a HBO sorozatban is láthattuk.kamaz_csernobil_hbo.jpg

Azt mondanom sem kell hogy ugye nem tudtam hogy volt ilyen is, mivel mi maximum a billencs változatát ismerjük, meg nagy ritkán, régi képeken lehetett látni esetleg ponyvást.
DeAgostiniek is felvetettem, hogy lehetne betonkeverős változat, mivel csak a fülke részt kell kicserélni és az eladó is azt mondta hogy nem valószínű hogy a hazai teherautós sorozatban benne lesz, de mondtam neki hogy pl a darusat se tudtuk hogy volt ilyen is és nyilván voltak akik azt is megvették, többek közt Én is :D
Korábban is láttam már egy-két átalakított betonkeverős változatot másoktól, de nem nagyon tetszettek, mert vagy a bordó fülke volt sárga betonkeverős résszel kombinálva, vagy más változat, és persze hátsó lámpák sem voltak a modellen, melyet nagyon csak hiányoltam róla, mert mondom akkor rakjon rá valami más modellről, de ez a sárga így nagyon bejött.
Kértem is róla természetesen pár képet hogy jobban megnézzem és miután megállapítottam hogy minden oké vele, úgy voltam: jöhet.
Persze előtte még azért gyorsan lecsekkoltam az anyagi részemet :D mivel nem szeretek én sem vásárolni úgy, hogy nincs "keret".


Említettem is az eladónak hogy akkor másnap meló után elmegyek befizetem az összeget az ATMben a számlámra és átutalom, de meg tudtam oldani máshogy.
Muterom tudott nekem utalni, Én pedig odaadtam neki kp-ban az összeget.
Így nem sokra rá el is intéztem.
Az eladó küldött képet a csomagolás folyamatáról, ahogy már bliszterben a masina, utána meg mikor már bent van a dobozban és küldésre kész, én pedig küldtem az utalásról a képet és vissza is jelzett hogy rendben megkapta.
Péntekre be is futott a járgány és mikor megjött a masina, először nem is vettem ki a dobozból, mondhatni még ki se bontottam, mivel pénteken, noha nem volt fárasztó napom, inkább mentálisan volt kicsit kimerítőbb, így délután szépen be is aludtam.
Mikor kibontottam láttam hogy a bliszteren belül, a betonkeverős rész előtti tartály külön van - nyilván a mozgástól, vagy a dobástól, mert tudjuk hogy repülnek a csomagok - de ez persze nem gond és az eladónak se vetettem fel szemrehányásként.
Sőt, még gondolkoztam is, hogy esetleg visszarakjam-e, mert ha nincs ott, nekem úgy is tetszik.
Mindenesetre csak visszaraktam a kis bütyök helyére, de nem ragasztottam.103_0172.jpg


Jól összepasszol és az eladó figyelt arra is - mondjuk nem volt nehéz - hogy nyilván a sárga darus változatra operálta rá a cement mixeres részt.
Ez pedig nekem így tökéletes.
Összhangban is jól néz ki, és a hátsó lámpás aggodalmam is megvan.
Igaz persze a hátsó lámpák kicsit bentebb vannak, mivel nem a sárvédő részen helyezkednek el ahogy általában, de mivel ugye a darus az alváz, így mondhatni mégis jó így.
Mondjuk én lehet levágtam volna és külön oda biggyesztettem volna a sárvédős részre, de így is tökéletes.103_0173.jpg


Köszönöm Kornél Ivanyi, végre van egy király betonkeverős Kamazom :D

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Norev Citroen C4 - Triomphe - C4 sedan:103_0166.jpg


Hopp lett nálam egy kis C4....de remélem nem jön a TEK :D
Na ez egy különleges szerzet.
Korábban is láttam már egyszer-kétszer felbukkanni neten, de akkor még nem voltam benne biztos hogy fém modell-e, vagy műanyag-műgyanta.
Meg kell mondjam hogy a C4-es nekem se a csapott seggű változatban, se az egyenesebb áramvonalas változatban nem tetszik.
Az eleje még úgy ahogy bejön, mert mégis csak a Citroenes stílusvonalak köszönnek vissza, viszont a B oszloptól hátrafelé, vagy mondhatni a seggével sosem voltam kibékülve.
Aztán egyszer itt nálunk láttam pont egy ilyen szedánt, és nem akartam elhinni.


Tény hogy nem egy szépség így sem, viszont érdekes hogy csináltak belőle szedánt.
Gondolom ennek szintén az ázsiai irányvonal az oka, mint ahogy pl Peugeot 206, Vw Polo, Opel Corsa példányokból is létezik szedán.
Sőt néztem, hogy mikor bejött az új Swift, elvileg abból is volt szedán változat, mivel más országokban videókon láttam, csak Európába nem jutottak el az ilyen szerzetek.
Ugyanakkor nekem is a kedvenc változatom, mert általában minden autó - vagyis a legtöbb - szedánként kezdi a tervezőasztalon, aztán lesz belőle hatchback, vagy más kiadás, esetleg később a családi kombi.
Persze vannak kivételek, mert ugye a Skoda Favoritból pont hogy a szedán volt az, ami kimaradt és megmaradt koncepciónak.


Természetesen a talapzatról levéve megnyugodott állásponttal nyugtáztam magam számára, hogy szerencsére fém modell :D


Elől jó kis lámpákat kapott formára kialakítva, kis irányjelzős beütéssel.
Szép a króm futtatott hűtőmaszkos Citroen logó is.
Alul kapott két ködlámpás berakást és persze legalább egy típus rendszámot.103_0167.jpg


Tény hogy nem egy szépség, nekem mégis tetszik.
Szeretem az ilyen "nem szokványos" típusokat :D


Hátul szép lámpákat kapott, reálisan megcsinálva ahogy kell, sőt alatta még az égőhelyek is látszanak.
A csomagtartóajtón megkapta kis króm csík berakásként a CITROEN felirattal ellátott elemet is, valamint persze bal oldalon az ázsiai felirat és középen a Citroen embléma, valamint jobb szélen a C-Triomphe felirattal.
Egyébként érdekesség hogy a kis Citroen logón volt egy kis fólia ragasztás, ami alapján krómnak tűnt az embléma, de mivel annak látható volt a körvonala így azt leszedtem és meglepődtem hogy alatta ott maradt az ugyanúgy fehér embléma.
De jobb is így.
A lökösbe kapott két piros prizmás kialakítást, valamint itt már egy ázsiai betűkkel írt rendszám plakettet.
Oldalt az ablakok alján is króm csík fut és a kerekekbe is megkapta a Citroen logót.
Jó a kis kipufogó is.103_0168.jpg


Belül is igényes.
Szép a kormány, rajta az emblémával, ráadásul a műszerfal rész más mint a belső bézs.
A középkonzolos rész is szép, a rádiós rész is tetszik és az ajtókon oldalt a kapaszkodók feletti részek is ki vannak emelve.103_0169.jpg


Itthon is találkoztam már párszor vele.
Először pont itt a lakótelepen láttam egyet, majd volt mikor melóban egy cég telephelyén,c4.jpg

vagy épp hazafelé.c4-2.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Herpa Mercedes E-class Polizei:103_0162.jpg


Volt két járgány, melyet nézegettem neten.
Két külön eladótól volt, így mondhatni sajnos most ez is és a másik szerzemény is egyedül érkezett, de mindkettő fontos volt számomra.
Egyrészt azért, mert egyikük egy régóta tervezett-vágyott darab volt - ez a Merci - a másik viszont egy különleges szerzet és kár lett volna kihagyni ezt a kettőt.
Így hát elmentettem a linkeket és kértem egy árkalkulációt Emberemtől, majd még reméltem hogy mindkettő meglesz.
Szerencsére megvoltak és sikerült őket megszerezni.


Ez a kedvenc Mercim.
Minden féle változatban tetszik, legyen az szedán, vagy kombi, cabrio, vagy coupe, mentő vagy halottaskocsi.
Viszont ez idáig valahogy kimaradt.


Elől jó kis lámpákat kapott, de sokszor ezért mondom hogy fehér autóknál is kell alatta ezüst alákenés, vagy krómos berakás, mert jelen esetben most az autó fehér színe miatt nem látszanak szinte az anyós felöli lámpák :D
Erre nyilván rátett a vaku, de ha ki lenne kenve az üveg belső része, vagy a modellen, akkor nem lenne ez az opció így.
Szép a króm hűtőrács és szerencsére a kis kiálló embléma is a helyén.
Alul kapott köt ködlámpás berakást, igaz azt krómból.
A fényhíd jópofa, bár kicsit hiányolom róla a Polizei feliaratot.
Oldalt is szép a festés és a kilincsek is ki vannak emelve.103_0163.jpg


Hátul szép lápákat kapott formára kialakítva és kis tolatós rész megcsinálásával.
A rendszámvilágítás takaró rész ezüst lett és persze megkapta a Merci logót és az E 200 feliratot is.103_0164.jpg


Belül is szép a belső tér.
A kormányon látható a kialakított Merci logó, a középkonzol részen meg szép fa mintázatú kialakítás.103_0165.jpg


Nem gyűjtöm kimondottan a rendőrségi járgányokat, de a német és a francia ez alól kivétel.
Úgyhogy egy újabb keresett darab pipa :D

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hongwell Dodge Intrepid:103_0160.jpg


Már nagyon vártam a közeledő KMO börzét, mivel a héten megint kemény napok voltak melóban, volt mikor fizikálisan is, és mentálisan is.
Így jó volt hogy végre elérkezett a péntek, bár még ama napon is picit késve végeztem, mert törekedtem arra hogy minden ki legyen szállítva, ellenben a csodálatos "új rendszernek" hála, nem tudok egyszerre két külön irányba menni.
De sikerült megoldani.
Ráadásul mondanom sem kell hogy aznap este korán kidőltem, egyrészt a kimerülés miatt, másrészt furcsán is éreztem magam, mert valószínűleg elkaptam az influenzát - ugyanis járvány volt - és mondom majd meglátom milyen állapotban leszek hogy kimenjek-e rá.
Noha egy modell le volt oda beszélve Péter Ivkovic cimborával és úgy voltam vele, dögleni-feküdni se lehet egész nap, muszáj kimozdulni a friss levegőre.
Pityusszal is leegyeztettem még szombat este a dolgokat, hogy jön-e velem másnap reggel.
El is érkezett a vasárnap reggel.
Miután átverekedtem magam a használt zsepik tömkelegén, melyek úgy hevertek itt-ott mint a Normandiai Partraszálláskor elhullot katonák, lementem, beszálltam a kocsiba, aztán go.
De előtte még odafaroltam a garázshoz, ugyanis Nikolett Zombori számára vinnem kellett 5 csomagot, melyet korábban megkért hogy szerezzek be számára.
Miután ezzel megvoltam szokásos módon folytattam a napi programot, vagyis a közeli mekiben McReggeliztem.
Gondolkoztam is hogy bacönös toast-ot egyek, vagy inkább egy McChicken, esetleg Big Mac menüt, végül is, a csirkés szenyára esett a választásom.
De mivel folyt az orrom és nem voltam épp a legjobban, most valahogy még a finom reggeli se esett olyan jól.
Kiérve aztán találkoztam pár cimborával.
Pál Gáborral, ki megmutatta újabb Christine szerzeményeit, melyet Ő kreált - néztem is a minap hogy a Greenlight kihozza a kocka alakúra összenyomott autóroncsot? :D - de kiderült hogy az Gábor saját kreálmánya.
Ákos Cseresnyéssel is váltottunk pár szót - ki mint mindig, sajnos nem maradt sokáig, már megszoktam :D - és szóba került az áhított Majorette Porsche mely majd most érkezik a friss kiadásba.
Meglátjuk milyen lesz.


Meg is céloztam a szerbeket, kiknél ha nem is mindig, de legtöbbször találok magamnak valami érdekes dolgot, és most sem volt másképp.
Eleinte egy BMW cabriot néztem, melynek gyönyörű bordó színe volt, Solido márka, valamint egy piros Gama coupe-t is megvizslattam.
Aztán kiszúrtam ezt a kis szépséget, körbenéztem, rákérdeztem mennyi és már hoztam is el.
Nem a legszebb autó és én se gondoltam hogy szerzek belőle még egyet, noha ezüstben jobban tetszik, de anno fehérben sikerült megszerezni.
Most viszont így lett belőle egy újabb.


Ezek még minőségi Hongwellek voltak - már akinek persze - mivel remekül megvoltak csinálva mind külsőre, és belsőre is.
Elől szép lámpákat kapott kis irányjelzős kialakításokkal, szép a Dodge embléma is, a fekete szellőzős rész és a ködlámpás rész is jó.
Az autót feldobja a nyitható ajtó opció, valamint a minimálisan forduló első kerék.
Ezt van aki persze nem szereti, Én szeretem, mert ettől élvezetesebb kicsit a modell.


A tükrök talán egy picit nagyok, nem tudom pontosan mekkorának kéne lennie, vagy hogy az igazi autón is ilyen nagyok voltak-e, de annyira nem vészes.103_0160.jpg


Hátul szép piros lámpa berakást kapott, mely végigfut a csomagtartó ajtón is, valamint a felületére megkapta az irányjelzős és tolatós kialakítást is.


Eredetileg ez a hátsó teljesen végigfutó lámpasor volt az, amikor kiszúrtam a modellt felülnézetből, de akkor még nem tudtam.


A kipufogók sajnos nem a legjobbak és most nem is értem hogy mindkét oldalon dupla akar-e lenni, de elmegy.103_0161.jpg


Mindenesetre ha nem is egy Minichamps minőség, remek árban volt, így ennyiért vétek lett volna otthagyjam :D

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Norev Renault Mascott facelift:103_0154.jpg


Na ezt egy tök véletlennek köszönhetem.
Ugyanis a Master példányokat napi szinten nézegetem találok-e újabb darabot a gyűjteménybe és itt most nem így találtam rá.
Beírtam hogy "eligor renault" és találtam egy tök jó ajánlatot.
Egy teherautó volt benne alig cirka 20 körüli értékben és eredetileg nem is érdekelt volna, de mondom ennyiért egy nagy teherautó egyáltalán nem rossz ár, de inkább megnézzük az eladó többi termékét.
És akkor szúrtam ki ezt a Mascott példányt szintén remek árban.
Elsőre még mielőtt rákattintottam volna, néztem a kis képet, mondom "oké, jó az ára, de ez megvan nekem", aztán látom, hogy hoppá, ez a másik orros változat :-O
Na mondom ez kell.
Már van noha ilyen faceliftes orrú Mascott példányom, mert a narancs közútfenntartós változatom már olyan volt, most viszont meglett normál áruszállító változatban is.


Elől jó kis lámpákat kapott, alatta krómos berakással, szép az íves hűtőmaszk és rajta a Renault logó.
Szépek a tükrök, fent a bütykök, az oldalsó vonalvezetés is jó, a fellépő lépcső is szép és antennát is kapott.
Természetesen a tetejére, egy szintén színnel megegyező légellenállást csökkentő - azaz spoilert - kapott.
A felni is jó, felette a kerékjárati íven az a kis bütyök helyzet- vagy irányjelző akar lenni.
Persze egy rendszámot vagy legalább típusfeliratos kiírást kaphatott volna.103_0155.jpg


Hátul szép a felépítmény, jók a zsanér és kilincs kiemelések, szép a fellépő és a két fekete ütközőbak is jó.
Szép formára kialakított lámpák és természetesen ahogyan kell, a jobb oldalinál meghagyott tolatós rész.
A bal lámpa mellett megkapta a Renault feliratot is.103_0156.jpg


És persze akkor szintén kellett a közös fotó :D103_0157.jpg

103_0158.jpg

103_0159.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Norev Vw Concept C:103_0138.jpg


Gondolkoztam rajta hogy ezt akarjam-e, lévén nem hoz lázba.
Ugyanakkor azt se tudom hogy csak koncepció volt, vagy esetleg kis számban gyártott típus, de mivel jó áron volt, így nem hagytam ki.
Végül is aztán nem sokra rá pont láttam egy másik eladónál is, még olcsóbban, de mivel nem hoz különösebben lázba, nem kezdtem el ott is körülnézni.
Viszont gondoltam ennyiért nem hagyom ott és ha magamnak lesz jó áron jó, ha pedig esetleg úgy döntök, el tudom passzolni is.


Érdekes hogy kihozta ezt a Norev, mert itt gyanítom még csak koncepció autó volt - nem is szokásom gyűjteni az ilyeneket, most viszont megvan az oka - később pedig ebből lett az EOS típus.
Persze néztem hogy tetőt nem látok hozzá, de ahogy Emberem említette, biztos a talapzat alján van.


A Vw számomra mindig a minőséget testesíti meg - most persze lehet erről vitázni, nyilván van aki másnak tartja - de Én nem így vagyok vele.
És nem csak azért mert azóta én is "fauvé" tulaj lettem, hanem mindig is ekként tekintettem a márkára.


Elől jó kis lámpákat kapott formára kialakítva, szép a króm Vw emblémás hűtőmaszk is.
Kapott egy Concept C rendszám kiírást, és két ködlámpa berakás is került lentre.
A felnik is jók, bennük szintén a kis króm Vw embléma.103_0139.jpg


Hátul jó kis lámpákat kapott, érdekes kialakításban, piros csíkozással, közte meghagyott helyekkel.
Féklámpa csík festés is került oda, valamint jó a kis embléma is.
A két króm kipufogó is király.103_0140.jpg


Ahhoz képest hogy koncepció modell, jól kialakították a belső teret.
Bézs belső, szürke műszerfalegység, benne az óra kijelzőkkel, középen a navigációs rész és a szellőzők az elakadásjelző piros háromszög jelével.
De nézzük csak tovább.
A szellőzős részek is jók, a kormány is szép, melyen szintén megkapta az emblémát.
Külön tetszik hogy az ülések közti részen is megcsinálták a szellőzős kiemeléseket.103_0141.jpg


Sőt, a biztonsági övek csatlakozós része is meg lett csinálva, elől is.103_0142.jpg


Azt persze mondanom sem kell, hogy ahogy Emberem említette, a külön üvegtetős rész, a talapzat alján volt.
Emiatt azért aggódtam kicsit, már láttam más változatoknál hogy a plexin belülre helyezik láthatóan a modell mellé.103_0143.jpg


Két kis peckes rész van rajta elől, ami a napellenzős részbe ül be, hátul pedig a hátsó ülések támlája mellett ül be a kis kialakítás a helyére.103_0144.jpg

103_0145.jpg


És ha már említettem, nem maradhatott ki a közös fotó, mert korábbról megvan nekem az EOS változata is.
Látható hogy sok mindenen nem változtattak.
A hűtőmaszk a korábbi erőteljes helyett letisztultabb és elegánsabb lett.103_0146.jpg


A hátsó lámpákon is változtattak, ami afféle Passatos benyomást kapott, mivel hasonló hozzá.
A kipufogó is inkább dupla lett, egy helyen kialakítva.103_0147.jpg


Igen, de az EOS-hoz is járt anno külön üvegtető, ahogy a mostani Concept C-hez is.
Az EOS-hoz ráadásul két kis külön műanyag elem is járt, ami a hátsó üléssor mögötti perem berakás akar lenni.103_0148.jpg


A kisebb akkor kell, ha a tetőt is rá akarjuk helyezni, lévén az ugyanúgy a napellenzős részbe ül be elől, hátul pedig itt nincs az üléssor mellett kis mélyedés, hanem a peremet követően van az üvegen a kialakítás ahogy beleül.103_0149.jpg

103_0150.jpg


Ha viszont nem rakjuk rá a tetőt, akkor egy vastagabb perem résszel "toldhatjuk" ki az ottani hézagot és ezáltal a cabrio-s életérzéses változatot megadva neki.103_0151.jpg

103_0152.jpg

103_0153.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DeAgostini Vw Jetta:103_0133.jpg


Most Jetta vagy Vento?
A fene tudja :D
Hát ez is, az is.
Ugyanis vannak típusok melyek pl teljesen más néven futnak Európában, mint esetleg Dél-Amerikában, vagy pl Brazília, Argentina stb...
De Európai viszonylatban is lehet ilyen finomságokat tapasztalni.
Pl a Daewoo Nexia modellje Romániában Cielo, ahogy a Renault Clio szedán változata is itthon Thalia, míg ott Symbol.
De ugyanilyen volt pl mikor felvetettük György Képes barátommal, hogy az Argentin sorozatban a Fiat Regat(t)a, miért van 2 t-vel írva.
Noha az előbb említetteknél konkrétan teljesen más a típusnév, addig a Regat(t)a-nál az csak egy plusz karakter.
Mint kiderült azért, mert az Argentin-Braziloknál a Regata (1 t-vel) valamilyen káromkodás, így ott azért írták 2-t vel a Regatta típusnevet.
De pl a Golf IV-esem is láttam Jetta megnevezéssel, ami elég meglepő volt :D


Ez a példány korábban a mexikói-brazil Vw kiadásban is szerepelt és noha a sorozat vége felé nálunk is belekerült, de érdekes hogy csak az előfizetők kapták meg, mivel újságosnál nem lehetett beszerezni.
Így lévén akkor már korábban mutattam volna.
Már akkor is terveztem, de számomra akkor is furcsa volt hogy Jetta, pedig nem csak a Vento volt Jetta néven, hanem a későbbiek közül a Bora is pl Jetta néven futott ama országokban.


Egy illetőtől láttam meg egy hirdetésben.
Mivel még nem üzleteltünk, gondoltam biztos ami biztos, mivel már nem egy bejegyzést láttam ilyen-olyan csoportokban - legyen az autó-alkatrészes, rajongói, modell tematikás stb - hogy átvertek embereket, lementettem a beszélgetésről a képeket, mivel eleinte nem tudtam neki messenger üzenetet küldeni.
Vagyis tudtam, de nem kapta meg.
Így hozzászólásban is jeleztem felé vételi szándékomat.
Szerencsére jött is a válasz, gyorsan leegyeztettük a dolgokat, elutaltam az árát, Ő pedig nem sokkal később küldte a képet a becsomagolt modellről.
"Ez aztán korrekt és gyors" futott végig az agyamon és remélem hogy Ő is hasonlóképpen érezte.


Pár napra rá be is futott a kicsike, akartam is fotózni, de kicsit el voltam vele csúszva, egyrészt, mert összekaptam gyorsan két modellemet melyet vittem volna át Vilihez festetni + találkozni Pityusszal hogy adjak neki némi kp-t egy újabb fontos szerzemény ebayes árát intézve, de ekkor csekkoltam hogy basszus bent maradt a céges furgonban a pénztárcám.
Így abból nem lett semmi és a fotózás-cikk írás is halasztódott.
De csak 1 nappal :D


Másnap laza napom volt szerencsére és elérkezett a fotózás is, egy frissítő Watt alma-körte legurítása után :D


Elől szép lámpákat kapott, szerencsére alatta ezüst alákenéssel/berakással, szép a Vw embléma is.
Jó a lökösben kialakított, osztott, irányjelzős kialakítás is.
Az oldalán lévő sárga pingálás, gyanítom helyzetjelző akar lenni.
A dísztárcsákra ugyanúgy megkapta a logót.
Szép szürke belső tér, fekete műszerfallal.103_0134.jpg


Hátul szép lámpa kialakítást kapott, alul piros, felül sárga és bentebb kis tolatós meghagyással.
A jobb oldalinál pici zárpöttyöt is kapott oda.
Rendszámként egy egyszerű Vw Collection plakettet kapott, ami még mindig jobb mint a semmi.
Szintén szép a logó, a Jetta és a GLS feliratokat is megkapta.103_0135.jpg


És akkor persze előkerestem már a piros változatát is.
Rémlett hogy alattam, az ágyneműtartóban van, kis keresgélés után meg is lett.


Az első leginkább feltűnő különbség, a más felni.
Ugyanis a pirosnál "alap felnis" garnitúrát kapott, míg a mostani feketénél némileg más.
Látható hogy a pirosnál nincsenek oldalt helyzetjelző sárga festések a lökösön oldalt.
Ugyanakkor tekintve hogy a Jetta fekete, nem nagyon kellett kiemelni a lökösökön vagy oldalt díszítőcsíkot, vagy kilincseket :D
Az embléma mindkettőnél szép, de a piros talán egy fokkal picit jobb megjelenésben, mivel a díszcsík-kilincsek és a lökösben a szellőzők, valamint a hűtőmaszkos kiemelések sokkal jobban kitűnnek.103_0136.jpg


Belsőt illetően érdekes hogy a piros egyszerűbb, "egybefekete" az egész, míg a fekete Jetta változatnál azért játszottak vele kicsit, ami szürke üléseket és fekete műszerfalat hordoz magában.


Hátul ugyanúgy a szép lámpás kialakítás, ami annyiból más - ez egyébként csak most tűnt fel miközben írtam és néztem a képet - hogy ugyanúgy szép az osztott piros-sárga rész a tolatós meghagyással, de itt nincs középen fekete csíkkal elválasztva mint a pirosnál, valamint a rendszám berakás hely is máshogy van, mivel a pirosnál szélesebb a plakett.
Az embléma festés mindkettőnél szép és jó, és természetesen mindkettő megkapta a megfelelő betűtípussal írt nevet, a Jetta a bal oldalra (jobbra a GLS - de nem a futár :D), a Vento pedig a jobb oldalra.
A Ventonál szép a kissé lefelé konyuló ezüst kipufogó is, de a Jettánál ez nincs.103_0137.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Universal Hobbies MGF:103_0128.jpg


Az egyik asztalnál szúrtam ki a kis járgányt és különösebben nem érdekelt volna - valamint van pici hibája is - de jó volt az ára és gondoltam ennyiért belefér.
MG modellek is lehetnének kicsit többen, ugyanis nem nagyon akadnak.
Persze korábban mutattam már a kínai pakkom részeseként egyet, de az egy fiatalabb és kínai piacos példány volt.
Kis Matchboxban is megvolt pirosban, anno még a hátsó lámpáit ki is festettem és mai napig is van egy bontatlan Matchbox változatom belőle, melyet magam vettem, de valamilyen rejtélyes okból kifolyólag nem bontottam ki.
Pedig ilyet nem szoktam csinálni.
Így most mikor megláttam ezt és rákérdeztem az árára - igaz nem beszélt magyarul a kis fiatal csaj aki ott volt - de ki volt írva a modell ára egy darabra és három darabra lebontva, így gondoltam elhozom.


Persze mint említettem kis hibája azért akad, mert a festése egy-két helyen picit hólyagos, de nem zavar annyira.


A cabrio egy életérzés - szokták mondani - még ha most ennek van is teteje :D
Elől szép kis lámpákat kapott, rajta az égőhelyes kialakítással, két kis fekete szellőzős kiemelés, az MG embléma is szép.
Két külön sárga irányjelző berakást is kapott és rendszám is került rá.
A felniket is látható az MG embléma.103_0129.jpg


Jó a fekete ponyvatetős rész, belül feldobják a piros ülések és persze mondanom sem kell hogy a kormányt rossz oldalra rakták :D :D :D103_0131.jpg

Kapott egy külön antennát és bal oldalon még a tanksapka is egy külön kis króm berakás.103_0132.jpg

Hátul két sima piros lámpát kapott, ez picit a gyengéje, mivel lehetne szebb, mert ugye ez egy nagyon picit játékos benyomást ad neki, de annyira nem zavaró.
Szintén megkapta az MG emblémát és a - immár sárga alapon lévő - rendszámot.
Külön jópofa a hátsó lökösben lévő üreges rész, ahova beül a két króm kipufogós berakás, ez nagyon tetszik.103_0130.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Altaya "Fast & Furious" Dodge Challenger SRT:103_0125.jpg


Ezen a járgányon - ismét - erősen, nagyon erősen gondolkoztam hogy beszerezzem-e.
Egyrészt azért, mert korábban is tervben volt, de akkor még nem voltam biztos benne hogy akarom, nekem ugyanis az izomautók nem jönnek be, másrészt pedig pont történt velem egy szörnyű esemény mikor elérkezett volna a napja, konkrétan imádott Suzukim balesete pont aznap volt és azért gondolkoztam rajta hogy beszerezzem-e, mert amiatt aggódtam, hogy akkor mindig arra emlékeztet majd ez a masina.
Korábban is láttam már egy-két embertől, de vagy sokat kért érte, vagy jó volt az ára de tekintve hogy vidék, akkor még megdobta volna a szállítás.
Most végülis megláttam valakitől facen, KMO-s átvétellel, reális árban és mivel tetszik, beadtam a derekam, mivel az ilyen autók tetszenek, melyek erősek, a festésük egy egyszerű változat és nincs tele aggatva sem különféle f.szom csicsákkal, spoilerekkel.
Noha ennek a farán van egy, de az csak egy normáls spoiler.
Ráadásul egyszer-kétszer már a valóságban itthon is találkoztam vele.
Noha tőlem távol szokott állni az izomautós irányvonal, a Halálos Iramban széria meg még inkább, mivel én a klasszikusokat szeretem.
Azok ugyanis egyaránt voltak erősek és elegánsak, de a maiakra az utóbbi jelző már egyáltalán nem használható vagy csak nyomokban tartalmaznak eleganciát.
Persze megvan nekem kékben is, mivel az American Cars sorozatban is megjelent a kicsike, és ugye ugyanaz a gyártó, de nem sikerült előkaparnom a közös képhez.


Elől jó kis lámpákat kapott formára alakítva, és jók a szellőzős részek is középen, lent, széleken.
A festés természetesen sportautós, két dupla szürke csíkkal, sárga szegélyes kialakításban.
Úgyhogy masszív és morcos egy dög.
Mint említettem, valóságban is volt már szerencsém egyszer-kétszer itthon találkozni vele.
A felnik is királyak, az első kerekek mögött oldalt valamilyen embléma-jelzés is látható.103_0126.jpg


Hátul király piros szegélyes teljes hátsó lámpa berakást kapott, rajta a "D O D G E" felirattal, és a fehér rész meghagyásával.
Felette egy vagány spoiler került rá és a két ezüst kipufogó is király.
Mondjuk nekem a spoiler nélkül jobban tetszene, de elmegy.103_0127.jpg

Úgyhogy végre meglett ez a sz.ros.
Persze próbálom nem ahhoz az eseményhez kötni, de mivel pont aznap jelent-vettem volna meg, így egy kicsit mégis kapcsolódik hozzá, de ez sajnos akár eme modell nélkül is ugyanúgy eszembe jut nap mint nap ha arra járok és tulajdonképpen most is, akárhányszor ránézek erre a példányra.
De ez van.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Altaya Mercedes ML 320:103_0119.jpg

 


Na ez nem tervezett példány volt.
Ez most egyben egy beszerzés és egy kis..........feljavítás :D
Halász Pistinél is mindig körbenézek, mert legtöbbször mindig van valamilyen érdekes példánya.
Ezt a Mercit most azért szereztem be, mert noha bár megvan Hongwellben, de akartam végre egy elegáns, szép ML 320-ast.
Így hát elhoztam ezt a kicsikét.
Persze láttam hogy van egy kis gond vele, de úgy voltam vele nem nagyon érdekel, tudok rajta javítani.

 


Meg kell mondjam ahhoz képest hogy Altaya, van súlya, ennek pedig oka az - gyanítom - hogy az alváza maga is fém, így első gondolatom az volt hogy "de rohadt nehéz vagy" :D

 


Elől szép lámpákat kapott, alatta kis krómos alátéttel és irányjelzős kialakítással.
Szép a barázdás Merci logós hűtőmaszk és rendszámként kapott egy szimpla típusfeliratos változatot.103_0120.jpg

 


A belső is szép és újságos sorozatos példányhoz képest igényes.
Bézs belső, de ez hagyján, a tetejére kapott tetősíneket és meglepődtem, mert a kilincsek is nem festett-kiemeltek, hanem külön berakások.

 


A hátsó lámpák szépek mind kialakításban és megjelenésben is - legalábbis azok lennének, de ez a hiba látható is, mivel ezeknél a Merci sorozatos példányoknál - ahogy az Opel sorozatos daraboknál is - néha megfigyelhető hogy a lámpák egyszerűen kifakulnak, vagy elveszítik kialakításukat - így ezért vettem meg, mert ezáltal jó áron is volt, lett végre egy szép ML 320-asom és némi kis kihívást is tartogatott.
A Merci logót és az ML 320 feliratot is megkapta.103_0121.jpg

 


Na így azért már jobb.
A modellből a lámpákat nem akartam kikapni így először csak óvatosan a felületén csináltam meg, persze vigyázva hogy ahova nem szabad, ne érjek, de mivel azzal nem voltam megelégedve nem sokra rá, mégis inkább kikaptam a modellből a lámpákat, egy kis csipesszel közrefogtam, miközben a másikkal óvatosan emeltem ki rarjta a részeket.
Így azért jelentősen jobb.103_0122.jpg

 


A belső mint említettem igényes, ahhoz képest hogy egy újságos sorozatos kiadványról van szó.
Megkapta az óraegységeket, a kormányon kiemelték a Merci logót és a középkonzol rész is szép, a fekete sebváltós részt már nem is említem :D103_0123.jpg

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Norev TATA Indica Vista:103_0114.jpg


Hopp megint itt van TATA?!
Megint itt :D
De ezúttal nem a nyugdíjas klubból szökött meg, mivel ez most egy másik.
Múltkori börzén a szerb eladóknál szintén kiszúrtam egy TATA modellt, de mivel akkor még úgy voltam a korábbi farmerkékkel hogy eladom, meg hogy nem is tetszik annyira így műanyag kerekes változatban, nem különösebben érdekelt, de aztán megkértem Emberemet, hogyha megvan neki a szerb eladók kontaktja, akkor írjon már rájuk megvan-e még és hogy milyen árban adnák.
Így a börzére le is beszéltem, hogy akkor ezt kérném :D


Persze ennél is úgy döntöttem eleinte hogy eladásos lesz, de igazából ennek beszerzésénél alakult máshogy a másik iránti döntésem is, miszerint "a fenébe is, megtartom ezeket a TATA modelleket" :D
Egyedül a kerekükkel nem vagyok kibékülve hogy miért műanyag, mivel újságos kiadványok is gumis kerekeket kapnak, akkor egy - elvileg - minőségibb Norevnek ez miért nem sikerül?
Főleg mikor már ez nem egyedi dolog kezd lenni némely új kiadású modelljénél.
Lévén volt 1-2 így is, amiktől csupán emiatt az opciójuk miatt váltam meg inkább.


Elől jó kis lámpákat kapott ez is, alatta égőhelyes kialakítással, valamint irányjelzős résszel.
Szintén jó a kis króm emblémás TATA logós hűtőmaszk, mely már persze kinézetben kicsit más a másikéhoz képest.
Nem tudom megérteni hogy miért nem tudott gumis kerekeket kapni, mikor külön tükrös és igényes belsős kialakításos a modell.103_0115.jpg


Hátul formához igazodó, a tetőig futó hátsó lámpákat kapott, benne meghagyva a tolató-irányjelzős rész kialakítással, valamint szép a TATA logó és felirat, valamint az Indica Vista feliratokat is megkapta.
Fent ugyanúgy kapott egy féklámpa csíkos kialakítást mint a másiknál.103_0116.jpg

És persze akkor a közös korábbi szedán változattal:103_0117.jpg

103_0118.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Norev Nissan Micra C+C:103_0102.jpg


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 18
Tegnapi: 131
Heti: 149
Havi: 1 304
Össz.: 363 031

Látogatottság növelés
Oldal: ÚJDONSÁGAIM
Mindenünk az autó.... - © 2008 - 2025 - terensz.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat