Mindenünk az autó....

Az oldalon az aktuális és újabb autómodelleimet tekinthetitek meg, ezenkívül pedig versek és filmkritikák, illetve filmelőzetesek is megtalálhatóak az oldalon.

Minichamps Toyota Hilux:102_9196.jpg

102_9197.jpg

102_9198.jpg

 


Korábban eme példánnyal is találkoztam már a KMO börzén is, de nem vágytam rá különösebben.
Már csak azért sem, mert magas árakon láttam eleinte, és később noha találtam jó árban az eBayen is egy eladótól, ott nem nagyon voltak mások amiket még vettem volna mellette, így hiába lett volna jó áron, drága lett volna a kicsike.
Most viszont a Legenda börzén kiszúrtam, még a ráírt ár is mondhatni reális volt, de szinte nem is érdeklődtem rá csak néztem és kaptam is rá kedvezményt.
Így már nem volt kérdés hogy velem jön és olyan áron tudtam megszerezni, mintha eBayről vettem volna meg valakitől szintén olyan remek áron.
Csak így annyiból volt más, hogy "csak annyit" fizettem érte, nem jött még rá szállítás, se külföldről, se itthon országon belül.
Azért az nem mindennapi hogy egy igényes gyártótól, egy remek pickup példányt sikerül beszerezni remek áron.
Az eladónak volt még egy példánya, igazából azt szúrtam ki eleinte rajta az árral, megnéztem azt is, de erre esett a választásom :D


Szép lámpákat kapott elől, pici irányjelzős kialakítással a szélen, alul két ködlámpa berakás, kapott egy Hilux típusfeliratos rendszám matricát, és szép a kis osztott műanyag kialakításos hűtőmaszk is, középen a kis króm Toyota emblémával.


Hátul szépen kialakított lámpákat kapott ahogyan kell.
Bal oldalon piros-sárga-piros, jobb oldalon pedig ugyanúgy, csak a sárga rész alatt tolatós kialakítással.
Viszont az aljukon lévő kis sárga rész nem tudom mi akar lenni, ez vagy egy kis hiba és így sikerült, vagy nem tudom.
Ahogy nézem ott nyilván a prizmás rész kellene legyen, de az nem lehetne sárga.
Viszont volt belőle olyan is, ahol mindkét lámpában volt alul tolatós rész.


Lévén hogy Minichamps-ről van szó, oldalt króm kilincs berakások vannak és hátul a platóajtón is, mely csalóka, mivel külön elem és ezáltal azt a téves érzetet kelti hogy lenyitható, de ilyesmire sajnos nincs lehetőség, csupán külön legyártott elem.
Megkapta szépen a Toyota és a Hilux feliratokat is, sőt a króm kilincs fölé még egy féklámpa csíkot is ahogyan kell.


A börze után Emberemmel tartottam a belvárosba - lévén nem volt más dolgom - ahol beugrott egy helyre pár percre, közben egy bringást majdnem elb.szott egy autós, majd pedig miután visszaértünk az Örsre Emberem lakhelyéhez, még egy gyors átalakított modell átadás - közben megvillantva Vajna módra forgatási elképzeléseimet :D - majd pár modell gyors feladása foxpostban és utána egy közös kajálás.
Tartalmas nap volt :D

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Volt egy kis időszak kihagyásom járgány beszerzéseket illetően, mivel az elektromos rollerrel anno sikerült megtalálni egy kátyút s ezáltal nem volt olcsó a szervizelése, így emiatt volt egy kis szünet járgány beszerzéseket illetően, de mivel természetesen a cikkeket-posztokat beosztva adagolom, ebből nyilván semmit sem érezni :D

Elérkezett egy újabb Legenda Börze és megbeszéltük Emberemmel hogy megyünk rá, noha Én nem terveztem kinézni rá az előzőleg nem sokkal lévő KMO börze után, de mégis változott a dolog.
Mondom: itt van közel, ha kinézünk rá és nem veszünk semmit akkor sincs gond, legalább kimozdultunk, sétáltunk, levegőn voltunk kicsit (igaz mindezt addig, amíg kilépek a kapun és beszállok Emberem bömösébe :D)


Ködös volt aznap reggel az idő, még gondolkoztam is hogy ne menjek-e ki rollerrel, de mivel Emberemmel már le volt beszélve, így elvetettem ezt az ötletet.
Hallottam is amint befordult a morgó hangú bömbi az utcába - ilyenkor tudom hogy már biztos hogy Emberem érkezik - majd megállt a kapu előtt és bepattantam.
Odaértünk, leparkoltunk a mellette lévő utcába a kertes házak elé, mikor is arra lettünk figyelmesek, hogy egy öregasszony sipákol, ordibál, hogy "hova fog állni a gyereke ha jön" meg hogy "ő csináltatta meg az utcában a csatornafedeleket, meg hasonlók".
Egy szintén börzére érkező fiatalembernek a kedves Édesanyját is méltatta, mire az visszaszólt kicsit emelt hangnemben, hogy "Ne k.rva anyázzon, mivel az édesanyja már meghalt és különben sem kell pampogni".
Emberem is próbálta az illetőt arrébb irányítani hogy "hagyja, had mondja az öregasszony, nyilván már szenilis" és közben volt hogy Én is odaszóltam hogy "aki kertes házban lakik van saját kapubeállója, be lehet állni ha nincs hely"...
Ennyi.
Miután megvolt ez a szomorú, de egyben megmosolygtató élmény, betértünk és kettéváltunk.
Természetesen ahogyan lenni szokott, először tettem egy-két kört, felmérvén a terepet, majd az egyik asztalnál kiszúrtam egy olyan kis járgányt, melyet az előtte lévő KMO börzén is láttam, de akkor nem hoztam el.
Később kérdeztem is az eladót - mivel rémlett kinél láttam - de azt mondta nincs neki, erre most meg tessék, ugyanúgy nála találkozom ezzel a kis járgánnyal.
Mindenesetre akkor nem kérdeztem az árát, most megtettem s mivel pont annyiba került amennyiért nyugodt szívvel "bezsákolom", már csengettem is az árát :D
Lássuk is mi volt az:


Starline Autobianchi A112:102_9192.jpg

102_9193.jpg

102_9194.jpg


Hopp egy olasz Mini.....igen Mini, de mégsem márkában, hanem ugyanúgy kisautós feelingben.
Ugyanakkor tény, hogy lehetne rá mondani hogy ez a brit Mini olasz változata :D
Autobianchi modellem még nem nagyon akad, mondjuk lehet nem is lesz több, mert nem egy nagyon ismert márka.
Persze kisautókból nyilván a Mini-t és a Fiat 500-ast ismerjük leginkább, pedig voltak még ilyen hasonló kis járgányok is, mint ez az Autobianchi.


Az Autobianchi-ról annyit kell tudni, hogy a Fiat almárkája volt, úgy mint manapság pl a Citroennek a már különálló márkája a DS.
1955-ben alapították, és kisautókra szakosodott márka volt.
1995-ben szűnt meg.
Az A112-es 1969-ben debütált, keresztmotoros, elsőkerék-hajtású felépítéssel.
Első szériája Fiat 850-es 0.9 literes, 42 lóerős, felülszelepelt (OHV) motorját örökölte.
1971-ben megjelent az A112 E kivitel, kontrasztos színre fényezett tetővel, kényelmesebb ülésekkel, magasabb felszereltséggel.
Bevezették a Normale alapmodellt, és az Abarth sportváltozatot 903-ról 982 köbecentisre növelt lökettérfogatú, 58 lóerős motorral, dupla karburátorral és sport kipufogó rendszerrel látták el.
1973-ban jelent meg a második széria.
1975-ben a harmadik szériát kínálták új hátsó lámpával és négy- helyett ötszemélyes utastérrel.
Az idők ahogy teltek, megjelentek a vetélytársak mint a Renault 5, a Peugeot 104, a Vw Polo és a Ford Fiesta.
1977-ben magasabb tetővel érkezett a negyedik széria, és 1979-ben nagy műanyag lökhárítókkal, kerékjárati ívekkel és oldalvédő betétekkel az ötödik széria.
A hatodik szériát 1982-ben Svájcban és Svédországban Lancia márkanéven árulták, 1984-től pedig a hetedik széria Olaszország, Franciaország és Izrael kivételével, már a többi exportpiacon is identitást váltott.
Utódja, az 1985-ös Y10-es szintén Lanciaként hagyta el hazáját, csak az Olasz, Francia és Japán vásárlók ismerték Autobianchi néven.
A kifutó A112-es 1 254 178. példánya 1986-ban, az Y10-essel párhuzamosan hagyta el a milánói gyárat.


Lehet hogy pici volt és nem volt sikeres márka, mégis, azokban az időkben, az ember egy ilyen kis masinának is tudott örülni, hogy végre lehetett egy autója.
S hogy miért kellett modellben?
Csak...mert megtetszett ez az "Olasz Mini" :D ugyanis egy modell ismertetőjegyei a részletekben rejlenek.

 

Elől szép kis lámpákat kapott, krómos keretbe ágyazva.
Alatta átlátszó irányjelzős berakások kerültek és króm lökhárító rajta fekete festéssel.
Szép a kis krómos Autobianchi logós hűtőmaszk is.
Tetszik a jópofa kis sok lukacsos alap felnis kialakítás is.
Oldalra kapott irányjelző festést, króm ablaktörlőt, melyek alatt még a szellőzők is ki vannak emelve.
Persze mivel nem egy mai modern változatról van szó, itt még nincs oldalsó visszapillantó tükör :D
Mindenesetre érdekes hogy a modellről miért maradt le, ugyanis gyárilag nincs rajta, és hogyha azt nézzük a 80as években az autókon akkor is volt minimum a vezető felőli oldalon egy tükör, ha a másikon nem is, de így sem mondhatni hibának, mivel valóban találni olyan képeket az A112-esről neten, ahol még a vezető felőli oldalakon sincs.


Hátul szép kis osztott piros-sárga lámpákat kapott, mely erősen köthető a Fiat 125 példányhoz.
Nem is lenne rossz elfordított függőleges változatként rajta :D
Szeretem mikor ilyen azonos dolgok visszaköszönnek más autókon.
Vagy ha mégsem pont ugyanaz, nagyon hasonló és az jut róla az ember eszébe.
A lámpák alatt a kis kitüremkedéses rész is ki van ezüsttel emelve.
Látható a csomagtartóajtó fogantyú, felette a zárpötty, és a jobb lámpa felett az Autobianchi A112 felirat is.
Rendszámot sajnos nem kapott, pedig dobna rajta.
Szintén ott a krómos lökhárító, rajta a fekete műanyag festéssel, sőt még a felületén a rendszámvilágítás elemét is megcsinálták.
Jópofa és aranyos a bal-közép részétől induló és jobb oldalon kibukkanó kis dupla kipufogó is.


S gondoltam akkor már megnézzük belülről is.
Starline modellem nem sok van, 1-2 Fiat példányom akad, meg most már ez a kis "olasz Mini".
Ahhoz képest hogy nem mondhatni egy nagy modellgyártmány-névnek, és eleve egy kisautóról is van szó, meglepően részletes - a rendszámhiányt leszámítva - a kialakítása, mind kívül, mind belül.
Igaz eleve kisautó lévén a szétkapása se könnyű, mivel olyan pici hogy a hátsó csavart épp hogy ki tudtam csavarni a kipufogó leszedése nélkül :D
Belül szép sárgás belső tér fogad, melyeken még az ülések mintázata-rovátkák is meg vannak csinálva, valamint külön fekete az ajtókon lévő kapaszkodó, ezüst az ablaktekerő kar, ugyanígy a sebváltókar, fekete a műszerfal kialakítás, melyen még az óra egységek is meg vannak csinálva és a barna kormány rajta a kis Autobianchi logóval is nagyon szép.102_9195.jpg


Szóval ahhoz képest hogy nem nagy járgány - maga a modell is - és hogy nem is egy nagy gyártó - maga a modell és a modellautó is - ahhoz képest olcsó volt és igényes kialakítású masina.


Itt meg is nézhetünk egy jópofa kis reklámfilmet róla, melyben azért a benzinkutas résznél nevettem is kicsit :D


 

DeAgostini FSO Polonez kombi plus:102_9186.jpg

102_9187.jpg

102_9188.jpg


Eredetileg ez a példány volt amely miatt kinéztem a börzére.
Ivkovic Péter barátomnak rögtön jeleztem mikor értesültem róla hogy lesz, mivel a cseh Skodás sorozat és az FSO sorozat némely darabjait is leginkább Tőle sikerült beszerezni.


Érdekes hogy indult a lengyeleknél egy ilyen FSO sorozat, ezért mondom hogy szerintem minden országban érdemes valamiféle sorozatot indítani.
Oké persze a cseheknél ott a Skoda, ami saját jármű márkájuk és a lengyeleknél is ott az FSO ami szintén sajátjuk, de nálunk is lenne igény Suzukikra.
Lévén korszakváltó volt a Suzuki és az Opel a kgst modellek felhozatala után, ugyanakkor persze mi is gyártjuk őket.
Igaz csak székhelyileg mivel nem saját hazai autómárkánk, de mégis valamilyen szinten a miénk (is).


Az FSO autókról nem tudok jót, vagy rosszat mondani, noha gyanítom hogy azért nem volt az emberek kedvence, de mégis azokban az időkben, annak is tudott valaki örülni ha végre egy saját autóhoz jutott, még ha esetleg egy olyan példány is volt, mely se nem volt jó, se nem volt megbízható (ez csak az Én magánvéleményem).
Tény hogy nem egy szépség, nekem mégis bejön.


Ahogy az oroszoknál, úgy a lengyeleknél is - ezt a márkát illetően - mondhatni bejön az, hogy adott egy saját hazai márka és abból csináltak mindenféle változatot, ezáltal is erősítve azt hogyha valamilyen autóra szükséged is van - legyen az egy csapott (Polonez), egy áruszállító (Polonez Cargo), egy családi kombi (Polonez kombi) - akkor a saját piac kínálatából válassz.
Így igen csak meglepődtem mikor láttam hogy ez a példány érkezni fog az FSO sorozatban.
De annyit elárulok, nem ez volt az utolsó, mert már láttam az elkövetkező megjelenésekben hogy lesz még olyan ami kelleni fog :D


Eleve tetszik a színe is, jól eltalált lett.
Szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással és pici irányjelző beütéssel a szélében.
Alul két ködlámpa berakás is került.
Szép az FSO-s hűtőmaszk is, ami gondolom hogy dupla berakás.
Egyszer maga a hűtőmaszk, egyszer pedig azon belül középen az emblémás rész.
Remek.
Oldalt kapott irányjelző festést, fent került rá antenna és két tetőcsomagtartó konzol is.


Hátul szép rovátkás üveglámpákat kapott, reálisan kialakítva.
A bal oldalit először kikaptam, szerencsére könnyen kijött, mivel a tetején volt egy pici sorja aminek hatására nem ült be tökéletes a helyére, így meg tudtam nézni az alatta lévő részt is.
A modellen csinálták meg az égőhelyes mélyedéses kialakítást, ezüsttel kiemelve.
Remek.
Jópofa hogy a hátsó ajtók után emelkedik kicsit a tető-beltér magasság, ez is azt sugallja hogy lehet bele pakolni.
Igaz az oldalsó ablaknál nem tudtam rájönni mi akar lenni az a fekete vonalvezetés, gondolom csak dísz, mivel az ajtók rendesen nyíltak, nem eltolós változatok voltak persze, így gondolom az csak mint dísz funkcionál.
Kapott egy fűtőszálas hátsó ablakot, rajta egy féklámpa kialakítással, alatta egy hátsó ablaktörlőt, szép a P O L O N E Z felirat is a kilincses fogantyús rész fölött, jobb oldalra megkapta az 1.6MPi jelzést, bal oldalra pedig kékkel és a megfelelő betűtípussal kiírva a Kombi feliratot.


Ami a kerekeket illeti szintén jók, de szerintem kicsit nagyra sikerültek.
Vagy a felnik nagyok, vagy a gumiknak kellene némileg kicsit vékonyabbnak lenniük, ugyanis majdnem kitöltik a kerékjárati ívet.
Ennek ellenére tetszik a járgány, még ha nem is egy szépség.
Remélem még sok más változatot is viszont láthatunk a sorozatban, nem csak a Polonezt, ugyanis ennél a sorozatnál is elkövetik azt, ami - nem feltétlen hiba - de már az a Polonez amit mi is ismerünk a hazai sorozatból vagy négyszer szerepelt a sorozatban amire nem nehéz ráunni ha ugyanazt akarják többször legyűrni a gyűjtők torkán.
Polonez, MR83, MR85, Coupe (ami ugyanaz csak kétajtós kivitelben) szóval...
Ilyen szempontból a Skodás sorozat jól csinálja.
Favorit, majd másik hűtőmaszkos-emblémás, a BlackLine aminél más kerék és némileg más hátsó lámpás kialakítás, így a gyűjtő mondhatni ugyanazt kapja, de mégis egy másik modellt, nem annyira van ugyanaz a hatás-modell érzése a gyűjtőnek csak azért mert egy MR83 vagy 85 kiadás, ami semmiben sem különbözik, vagy csak alig észrevehetően az alap modelltől.


Szóval ez a kombi is nem egy szépség, nekem mégis bejön :D
Természetesen nem akarom lehúzni a márkát, de azért gondolom nem vol olyan világrengető vagy úttörő, így pl az FSO-t nem nehéz elgépelni :D
Örülnék eme példánynak szedán kivitelben is, mivel mikor anno Lengyelországban voltunk, azért még lehetett velük találkozni.
Itthon leginkább a platós, duplakabinos változatokkal találkozhattunk elvétve...

 

Ixo Vw Jetta:102_9181.jpg

102_9182.jpg

102_9183.jpg


Hopsz, megint egy Jetta.
Azért megint, mert anno már mutattam ezt fehér változatban, ami a mexikói sorozatos kiadásban jelent meg.
Azért anno nem kis árat csengettem ki, többet mint most ezért.
De mégis csak pirosban az igazi - szerintem :D
Gondolkoztam még egy harmadik példányon (mármint nem Jetta-t, hanem eleve egy harmadik valamilyen modellt) - viszont figyelnem kellett az anyagi keretre is, ugyanis még annyit hagynom kellett hogy át tudjam venni az eredetileg lebeszélt példányomat és Apó kollégám masináját - meg aztán az a példány is megvan már háromszor, két Altaya kiadásban - az egyik némileg a korábbi tulaja által módosítva - és igényesebb Maxichamps kiadásban, így hát úgy voltam vele, hogy most kivételesen otthagyom.


Ezt a Jetta példányt persze már korábban is lehetett kapni, leginkább kínai eladóknál lehetett beszerezni piros és fehér színekben, meg kisebb talán 1:64-es méretarányú változatokban is, de nem kis pénzekért.
Most viszont végre az Ixo is kihozta.
Erre Én mindig is "Golf szedánként" tekintettem és így van most is.
Arról nem is szólva hogy - igaz most másik típust említve - de láttam már pl Golf III-ast, Vento első lámpás-hűtőmaszkos berakással is, igaz sajnos lefényképeznem nem sikerült.
Szóval vannak ilyen finomságokra példák a Vw-nél, bár gyanítom azok mind egyedi átalakítások, nem gyáriak, és persze ki tudja még az Európai típusokon kívül hány és mennyi féle Vw van.
Ugyanis anno mutattam már Argentin-Brazil irányvonalú példányokat is mint pl a Gol, a Pointer, a Logus és persze ott vannak a kínai piacra készült példányok, amiket szintén mutattam már anno.
Pl a kínai Passat, Lavida, Santana stb...
Sőt nyerges vontatókban is vannak Vw-ek, csak itthon vagy Európában azok ismeretlenek eleve a nagy teherfuvarozó szériában.


De kanyarodjunk vissza ehhez az elegáns "Golf szedánhoz" :D


Elől szép kis lámpákat kapott a fekete hűtőmaszk berakásban, szép az embléma is.
Kapott egy Jetta rendszámot és a lökösben az irányjelzők is meg lettek csinálva - igaz sajnos festve - és szép az ezüstös vonalvezetés is rajta.
Ezt mondjuk nem értem ennél miért nem tudták üveg berakásból megcsinálni az irányjelzőket, lévén a Vw sorozatos - vagy általam korábban mutatott - Vw Polo kis változatán sikerült üvegből kialakítani az irányjelzőket a lökösben.
Nem szeretem mikor ilyen különbségek vannak.


Szépek az ablaktörlők is, jók a tükrök is és a belső tér is egy jól megkülönböztethető szürke lett.


Hátul szép bordázott, reális kialakítású hátsó lámpákat kapott ahogyan kell.
Igaz nem a legjobb, mivel látható hogy a tolató részek alatt pici fehérkés részek vannak, de ezen könnyen lehet segíteni.
Megkapta szintén a Jetta rendszámot és a bal lámpa alá a Vw logót a Volkswagen kiírással és jobb oldali lámpa alatt a JETTA GL típusjelzéssel együtt.


S ha már persze említettem a fehéret, akkor elő tudtam kotorni egy közös kép erejéig, lévén nem volt nagyon elpakolva.


A fehérnél látható hogy a lámpák talán egy nagyon picit mintha erőteljesebbre sikeredtek volna a mostaninál, valamint a lökös oldalán is erősebbnek hat oldalt a dupla ezüstös vonalvezetés, de ez persze a fehérre értve.
De érdekes, mert a fehérnél fekete kilincsfestéseket kapott ami a pirosnál is így van, de ott mintha még a kilincs felülete is máshogy lenne mivel ezüstös, valamint a piros Ixo változatnál fut a tetőn a hátsó ajtótól a fekete vonalvezetés az A oszlopon ami a fehérnél nincs.
Azt persze mondanom sem kell hogy a fehérnél műanyagok az ablaktörlők, de pl más a felni is.102_9184.jpg


A fehérnél háttámlások a hátsó ülések is, a pirosnál nem.
Ezen kívül a hátsó lámpák mindkettőnél szépek, de a fehérnél picit alacsonyabbra sikerült a jobb oldali piros magassága, ami miatt picit erőteljesebb a bal oldali és sárgák az irányjelzők, a pirosnál kevésbé vehető ez észre.102_9185.jpg

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 94
Tegnapi: 33
Heti: 127
Havi: 1 268
Össz.: 337 361

Látogatottság növelés
Oldal: ÚJDONSÁGAIM
Mindenünk az autó.... - © 2008 - 2024 - terensz.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »