Az oldalon az aktuális és újabb autómodelleimet tekinthetitek meg, ezenkívül pedig versek és filmkritikák, illetve filmelőzetesek is megtalálhatóak az oldalon.
Hitler. Egy név, melyet mindenki ismer, nincs olyan ki ne ismerné. Esetleg egy visszamaradott ország eldugott benszülött népe talán nem hallott róla, ahogy sok másról sem. Mindenki tudja milyen ember volt s milyen nyomott hagyott a történelem során.
Németországi üdülésem során, egyik alkalommal kapcsolgattam a csatornákat. Azt figyeltem meg - legalábbis így elsőre levonva a következtetést - hogy a Németek nem nagyon néznek filmeket. Ugyanis a csatornák többségén teleshopos árusítások mentek, esetleg épp valamilyen tehetségkutató, dokumentumfilmek, egyebek. De aztán mikor kapcsolgattam volt egy műsor - akkor még nem tudtam hogy csak szitkom komédia, esetleg sorozat - ahol azt láttam, hogy egy Hitlert alakító színész, rendesen a náci egyenruhába beöltözve jelenik meg egy városban. Igen. Csak a környezet modernebb volt mint a megszokott. Azt rögtön "levágtam" belőle hogy nyilván olyan történet, hogy Hitler egy mai modern időkben kel újra életre, mivel az újságos stand árusa elbújtatja, majd láttam még egy-két képet - mikor kapcsolgattam - hogy elmegy pl ruhatisztítóba ahol a gatyáját is oda tartja :D
Brigi és Krisztián (Brigi nővérem barátnője, Krisztián pedig a párja ki Németországban él) utána is néztek és kiderült, hogy ez a "Nézd ki van itt" című német film. Így utána is néztem, de nem nagyon találtam róla nem hogy szinkronos, de feliratos változatot sem.........egészen mai napig. Így hát adott volt - miközben még úgy is szabin vagyok - hogy akkor megnézzük :D
Adolf Hitler 1945 áprilisa óta először ébred fel a mai, modern és multikulturális Berlinben, mégpedig 2014. október 23-án. A helyzeten értetlenül állva, és a náci Németországhoz képest különböző változásokat észlelve rájön, hogy egy másik korszakban van, és megkérdez néhány járókelőt, hogy melyik évben jár. Miután erre rájött, és miután a Pariser Platz-on több járókelő is fényképezkedett vele, találkozik egy újságárussal, aki két napra elhelyezi őt a bódéjában.
Az újságárus fülest ad Fabian Sawatzkinak, egy feltörekvő filmrendezőnek, aki elvesztette állását egy magántévécsatornánál, és aki meglátja a lehetőséget, hogy színészként forgasson egy videót, amely a Führert különböző helyzetekben (tengerparton, kutyával) mutatja be.
Szerintem a Németeket mai napig beárnyékolja ennek az embernek a létezése, tettei, és emléke. Meg is akartam kérdezni Krisztiántól - Brigi párjától - bár gondolkoztam rajta lehet talán nem kéne, mert érzékenyen érintheti - hogy Én mint egy másik ország béli kívülálló tudom - persze az aktuális történelmi, oktatási, könyvek, dokufilmek stb - tudásom alapján, hogy milyen lehetett. Nem hogy milyen volt, milyen lehetett. De ez miként és hogy jön le egy Német állampolgárnak, egyrészt ez az egész, másrészt hogyha meglát még akár egy ilyen komédia szerű vígjátékot is, vagy magát a színészt beöltözve a korhű ruházatban, életre keltve azt a karaktert, mely mondhatni újra élteti, vagy életre kelti, akkor mit szólna hozzá? Hogy reagálna rá? Akár az adott színésszel szemben is? Persze nem kérdeztem meg, de gondolkoztam rajta. Krisztián még lehet annyira nem is érezte volna át, vagy furcsának, de pl ha a szomszéd épületben lévő idősebb szüleit esetleg megkérdezem? Persze ezt el lehetne intézni annyival, hogy "ami volt az a múlt, zárjuk le és kész". De akkor is kicsit érdekelt volna hogy ezt pl hogy látja egy Német polgár, akinek honfitársa volt az a hadúr, és hogy hogy látja, milyen érzések kavarognak, elevenednek meg benne, hogyha még komédia, vagy kifigurázó köntösben is lát egy ilyen karaktert újra? Persze valamilyen szinten meg lehet érteni az aggályokat, hisz amíg van csak akár egyetlen olyan is, aki jó dolognak tartja, vagy egy újra fellendülő kar.....ugyanakkor a történelmet megmásítani nem lehet, a karaktert kitörölni belőle nem más, mint saját történelmünk és önnön magunk megcáfolása és tudni kell a kifugurázásán nevetni.
Volt benne egy-két dolog amin lehetett röhögni és a tévé stúdiós megbeszéléses jelenet is - hogy is mondjam - ismerős volt :D Idővel az operatőr rájön hogy ez az illető nem egy imitátor, vagy humorista, hanem valóban az igazi Hitler.
Nos felmerül a kérdés, ha ez megtörténne Veled - kedves olvasó - és ha eleinte Te is csak poénnak fognád fel, egy beteg elme lelkes komédiás megszállott alakításának, majd rájönnél hogy ez az illető - bár nem tudod hogyan - de ugyanaz a gonosz diktátor..........Te mit tennél?
Auschwitzban anno voltam - kétszer is, de vissza is tértem :D - de viccet félretéve, mert mindig foglalkoztatott a dolog és nem akartam elhinni hogy ez a valóságban is megtörtént.
Ugyanúgy, ahogy érdekel pl Amelia Erhart gépének eltűnése-felkutatása is, vagy a Náci Aranyvonat sztorija, esetleg Csernobil, vagy a Bermuda Háromszög, UFO-s és egyéb más különös esetek.
Úgy éreztem nem hiszem el, ha nem látom a saját szememmel. És ez még a jobbik volt. Mert azok az emberek akik nem csak látták, de át is kellett éljék, arra nincs szó. Azon kevesek akik pedig túlélték, hátralévő és egész életüket megpecsételte az az időszak, a tett és az ideológiák.
Egyszer meg lehet nézni a filmet, de nem olyan alkotás amitől röhögni fogsz, bár van egy-két dolog amin lehet, de ugyanakkor érdekes, mert a kegyetlenség is valamilyen szinten jelen van a filmben, már eleve az a tudat is, hogy tudjuk kit alakít a színész (elég hitelesen) de egy-két tettét illetően is. A film egy szarkasztikus komédia, de az a baj, hogy még ha tudjuk is az adott színészről, hogy Ő csak felvett egy náci egyenruhát és belebújt a szörnyeteg bőrébe, az eszmék és az ideológiák attól még sajnos fennmaradnak bárhogy is szeretnénk hogy eltűnjenek és mindig lesznek kiknek számára azok lesznek a normálisak akár az erkölcsösség és az emberiesség ellen mennek.
Nemrég letudtuk a Németországi "nyaralást", majd pedig szombaton a vidéki temető járatot egy finom éttermi fogással, vasárnap pedig gondoltam elmegyek megnézni a Jó Szerencse című filmet Nikolett Zomborival. Ez Keanu Reeves új filmje. Imádom a színészt, Liam Neeson után - vagy előtte - a kedvenc színészem, bár inkább egyszerre kedvelem mindkettejüket. Na jó, talán Keanu Reevest kicsit jobban, mivel egy remek fickó, emberileg is. Olvashattuk vagy láthattunk korábban olyat, hogy tömegközlekedéssel jár, simán átadja a helyét egy jobban rászoruló embertársának és mindig megköszöni a kaszkadőrök és stáb munkáját, valamilyen féle gesztussal. És az azért nem semmi egy olyan embertől ki elvesztette a szerelmét, gyermekét és azokon kívül is, ember tud maradni ebben a galád egyre elkorcsosuló világban. Mindkét színészt leginkább akciófilmekben szoktuk meg (Liam Neeson - Elrabolva, Atomcsapda és még megannyi más kevésbé sikeres változat - Keanu Reeves-t pedig leginkább mint John Wick, Neo, vagy Constantine szerepéből ismerjük) Így gondoltam adok egy esélyt a filmnek, mivel érdekes lenne - ahogy a Csupasz Pisztoly reboot-nál is - egy akció szerepekből ismert színészt, egy más, mondhatni vígjáték szerepben látni. Van akinek szintén bejött ez a szál, mert pl Arnold Schwarzeneggernek is ott az Oviapu, vagy a sikeres Ikrek, vagy a Hull a Pelyhes karácsonyi filmje.
Nikivel az Etele plázába mentünk el megnézni a filmet, mivel még volt az ajándék Etele Kártyáján keret, így mondhatni spórolni tudott ezáltal a kiadáson. VIP vetítésre mentünk, de mivel mondhatni még volt 40 percünk, a film előtti kajálás megkezdéséig, lementünk kicsit plázázni, beugrani a Müllerbe, egy-két Milka Tender tejkrémes piskótáért melyet becsempésztem és a kajálások utáni "gyomornyugtatónak" szántam, valamint beugrani a Spar-ba egy-két dologért, többek közt a téli szélvédőmosóért is, amit már venni akartam, mivel most már a nyárit kifogyasztattam a kocsiból. A VIP vetítés annyit tesz, hogy fél órával előtte felmentünk az emelet részre ahol azt ettünk és ittunk amit és amennyit akartunk. Én le is gurítottam vagy három pohár kólát, reméltem is hogy majd nem a film közepén "jelentkezik" a hatása, valamint ettem szalámis, valamint sonkás-paprikás pizzát - csípett is - majd később egy-két főételt is megkóstoltam, pl jázmin rizst, kókuszos curry-s csirkemellel. Nagyon jó volt. Mondjuk a mogyorót azért tudtam volna hanyagolni belőle.
Mi történik, ha az égiek nem éppen a legjobb ügynöküket küldik le hozzád? Nos, Arj (Aziz Ansari), hamar megtapasztalja, amikor találkozik Gabriellel (Keanu Reeves), a jó szándékú, ám ügyetlen őrangyallal.
Gabriel nem egy hétköznapi angyal, nagyratörő álmai vannak: eltökélt szándéka, hogy megment egy elveszett lelket. Ám azt nem is sejti, mekkora égi lavinát indít el, amikor beleavatkozik Arj, a túlhajszolt, anyagi gondokkal küzdő alkalmi munkás és a gazdag tech-mogul, Jeff (Seth Rogen) életébe. És amikor a mennyei tervek teljesen összekuszálódnak, Gabriel egy nem várt eseménnyel találja szembe magát: elveszíti aprócska szárnyait, és immáron halandóként kell lavíroznia a földi és mennyei káoszban…
Az év egyik legjobban várt vígjátéka Aziz Ansari első nagyjátékfilmes bemutatkozása, amiben Keanu Reeves fergetegesen vicces oldalát mutatja meg. Seth Rogen improvizációiból sem lesz hiány, számos olyan poén született a forgatás alatt, ami bekerült a film végső változatába. Sandra Oh az isteni főnök bőrébe bújva remekel, Keke Palmer pedig a harcos szerepében tündököl.
Arj (Aziz Ansari) egy indiai srác (aki maga a rendező is) a mindennapi megélhetésért hajt. Mondhatni "feladatvégrehajtó" ami annyit tesz, hogy különböző feladatokat vállal el mások számára. Pl kipakolni egy garázst az illető helyett, egy kaját házhoz szállítani, vagy más helyett 2 órát sorban állni egy fahéjas csigára a bolt előtt. Van egy autója, mondhatni abban éli az életét, ott alszik. Gabriel (Keanu Reeves) egy olyan angyal, ki vezetés közben mobilozó embereket ment meg az utolsó pillanatban. Ugyanakkor van egy másik illető, ki szinte minimális munkával vagy tenni akarással egy bazi nagy medencés házban lakik, van két autója és a sors összehozza őket, mikor Gabriel (Keanu Reeves) felismeri Arj-ban az elvesztett lelket, kinek az autóját is elvontatják és úgy érzi kilátástalan az élete, készül hogy feladja azt.
Liam Neeson Csupasz Pisztoly rebootja nagy csalódás volt számomra - mondjuk nem is vártam nagyon sokat tőle - viszont kíváncsi voltam hogy Keanu Reeves vígjáték filmje mennyire lesz szórakoztató. Előfordul hogy remek színészeknek is vannak sz.r filmjei, mert sokat számít a sztori, az alakítás és a rendező személye is. Nos azt kell mondjam hogy.................sajnos ez is olyan. Ez egy sz.r. Egyáltalán nem vígjáték, egy-két kisebb dolog van amin talán lehet nevetni, de ez inkább egy szarkasztikusan elgondolkodtató dramaturgiai film, mely azt akarja sugallni, hogy ne vágyj többre mint ami van, elégedj meg azzal amid van, még ha sz.r is a helyzet, mert belegondolhatsz, hogy van akinek még ennél is rosszabb. Poénok nem nagyon vannak benne, az pedig hogy Keanu Reeves vicces oldalát mutatja meg, Sandra Oh meg - az ázsiai angyal csaj, ki az egyik kórházas sorozatból lehet ismerős és Gabriel mondhatni főnökét alakítja - hogy remekel, az is merő túlzás. Bár Keanu Reevest valóban láthatjuk egy-két szokatlan megjelenésben pl mikor már emberkét mosogat egy étteremben, valamint örül egy csirkefalatka és shake elfogyasztásának, de poénos, vagy vicces filmnek azért nem nevezném. Ugyanakkor Seth Rogen-nek ugyanúgy Schneider Zoltánt választottam volna szinkronnak, aki pl a "40 Éves Szűz", vagy a "Zack és Miri Pornót Forgat" filmben is adta a hangját, szerintem Ő jobban illett volna hozzá.
Sokszor Én is így vagyok vele, hogy elgondolkozom néha én is az életemen, hogy szüleimmel élek, nincs barátnőm, nincs életcélom, mivel gyereket nem akarok, és ha lenne is egy párom, házasság akkor se jönne nyilván szóba, vagy nem tudna rávenni. Olyan vagyok mint egy Duracell elem melynek célja és értelme van - akár a Mátrix filmben - csak jelenleg még nem a gépeket szolgálom. Ki tudja, talán ez is majd idővel változik, mivel a ChatGP-vel már egész jókat dumáltam :D Viszont mikor látok egy olyan karaktert, akár pl Alan Harpert a Két Pasi Meg Egy Kicsi sorozatból, vagy akár az Életrevalók című filmből a tolókocsis férfit, esetleg egy olyan embert, aki elvesztette egy karját, lábát, látását, vagy akár az egész életét egy vastüdőben éli le, akkor érzem igazán, hogyha még szánalmasnak is tűnik, milyen szerencsés vagyok. A film sajnos csalódás, az a "Jó Szerencse" hogy nem hosszabb mint egy átlagos film, így legalább nem kell sokáig szenvedni. Alapjában véve nem rossz az elgondolás hogy egy szegényből csináljuk gazdagot, egy gazdagból meg csórót, hogy átéljék egymás szerepét, a szegénynek végre legyen egy normálisabb élete a sok kilátástalan küzdés után, a gazdag meg tapasztalja meg milyen megdolgozni az elért sikerekért, de ilyesmire láthattunk példát a Szerepcsere (Eddie Murphy-Dan Aykroyd) filmben.
Úgyhogy bár a film fontos dolgokra akarja felhívni a figyelmet, pl a kizsákmányolás, a kilátástalanság, a munkabérek, valamint a társadalmi egyenlőtlenségek, de vígjátékként ez ahhoz kevés. Aki azt hiszi hogy nevetni fog - bár mögöttünk voltak akik tudtak - az sajnos csalódni fog, mert vígjátéknak ahogy Riggsék is mondták a Halálos Fegyverben: a sztori gyönge....harmadgyönge :D
Ma mozgalmas napon vagyunk túl, mivel egész napos program volt mondhatni - hogy milyen, azt inkább hagyjuk - de miután az adott dolgok le voltak tudva, gondoltuk elugrunk megnézni az új Csupasz Pisztoly filmet az Etele Plázába, Liam Neeson-nal és Pamela Andersonnal.
A film után rögtönöztem is egy kritikát, míg még frissek az emlékek, melyet most osztok meg veletek...
Csupasz Pisztoly - FILMKRITIKA by TERENSZ:
Eleinte nem terveztem nagyon megnézni, mivel a régebbieket jobban kedvelem és mint tudjuk hogyha valamiből csinálnak egy újabb változatot, az már nem lesz olyan mint a régi, mert azóta változtak az akciók, jelenetek, a poénok erősségei, mivel lehet (és nem lehet) viccelni és mennyire, az adott színész se biztos hogy tudja úgy hozni a karaktert, még ha csavarnak is egyet rajta úgy, hogy már nem az adott karaktert, hanem mondhatni a fiát alakítja, nem mellesleg pedig Liam Neeson is egyik kedvenc színészem Keanu Reeves mellett, de azért gondoltam adok neki egy esélyt.
Hát egy rakás sz.r.
Gondolkoztam is hogy írjak-e róla egyáltalán, mert volt így is olyan film, melyet igaz nem moziban, hanem valamely videómegosztón néztem meg és ott is volt az, hogy még csak nem is írtam róla inkább.
Egy kicsit érdekes látni Liam Neesont egy ilyen szerepben, mivel ugye nagyon beskatulyázódott az Elrabolva kemény elszánt akció figura szerepébe és noha egy vígjátékról van szó - pontosabban lenne - de egy olyan konkrét dolog nem volt, amin tudtam volna röhögni a film alatt, vagy mosolyra húzta volna a számat.
A poénok laposak és erőltetettek és ezen Pamela Anderson sem tud segíteni, főleg a színpadi énekes alakításával.
Egyedüli pozitívuma Liam Neeson szokásos szinkronja Csernák Jánossal, de ezt illetően, mást nem igazán tudok belőle jó irányba beállítani.
A film trailere jónak próbálja bemutatni a filmet és valójában az is...........mármint az előzetese, mert az sokkal jobb, mint maga a film.
Pamelánál meg maradok a 18+os videójánál, mert abban valós az alakítása és hiteles :D
Csupasz Pisztoly előzetes:
Nincs Aki Megmentsen - KRITIKA by Terensz:
Ugyan csak pár napja szereztem tudomást erről a filmről, mikor egyik reggel még kint az üzlet előtt - miután megvolt a reggeli bevágása - olvasgattam a híreket és görgettem a facebook-on - de nagyon vártam.
Egy barátommal terveztem is hogy elmennék moziba megnézni, de ott sajnos nem vetítették, csak Disney+on, viszont Nikinek van, így megbeszéltük hogy akkor szombatra betervezünk egy mozizást.
Mivel tegnap kicsit fárasztó napom volt, éreztem hogy 10-ig biztos aludni fogok, de azért beállítottam rá az ébresztőt.
Beugrottam az egyik kisboltba venni egy kis nasit és egy-két szendvicset - mivel nem is kajáltam otthon, úgy indultam el - majd miután a kutyákat sikerült lenyugtatni hogy ne izeg-mozogjanak, már el is indítottuk a filmet.
Ha érdekel egy film, akkor még akár feliratos változatban is képes vagyok megnézni, és noha ezt is "eredeti nyelven" néztük meg, de mivel túl sok szöveg nincs benne, nagyon olvasni sem kell, mivel itt kellően lehet fókuszálni a szereplőre és a cselekményre.
Közben ettem a szendvicset, de azért volt egy olyan jelenet mikor a kezemben a szendvics és a rágás folyamata is megállt egy pillanatra :D
A film jó, az elejétől kezdődően jól adagolja a feszültséget - persze a trailert látva néhol lehetett sejteni hogy mi fog történni - és egy két helyen konkrétan azt tette amit épp akkor mondtam hogy "Most kéne azt csinálni hogy...." :D
Az idegeneket is látjuk benne rendesen, háromféle külön típusuk is felbukkan a filmben.
Bár volt egy rész, mely nem volt benne végül is a filmben - vagy csak elsiklottam felette - ez pedig a trailerben az a rész, mikor a nagylábú lény üldözi a végén.
Emlékem szerint ez a rész nem volt benne.
Az UFO téma mindig is érdekelt, igaz engem leginkább odáig mikor valami ismeretlen, szokatlan eredetű valamit látunk az égen, mikor már a lényeket is, azért kevésbé rajongtam.
Viszont mégis mindig - ha kezemet a szemeim elé tartva is, de az ujjaim közt lévő kis réseken át - néztem azért :D
Volt egy-két dolog melynél azért felmerültek kérdéseim, valamint volt olyan rész is ahol "oké, ez megvolt, de ne már..." és a filmben lévő korábbi eseményre is választ kapunk, hogy Brynn miért lett kiközösített a kis városkában.
Jól mutatja be a film, hogy az ijesztő vagy parás jelenetek még mai napig sem mentek ki a divatból, és a villódzó, vagy kapcsolt fények is mai napig ugyanolyan hatást képesek kiváltani a nézőből.
A film vége kissé meglepő és érdekes (jellemezhetném akár Fridi anno lévő műsorának nevével is hogy "mulatságos"), és nem is tudom hogy miért úgy alakult ahogy, vagy mi volt vele a cél, de mivel nem akarok semmit elárulni róla, így inkább erről nem írnék többet :D de nem tudom mi értelme volt egy ilyen befejezésnek.
Ettől függetlenül remek film, bátran ajánlom mindenkinek hogy nézze meg, akkor is ha nem rajong az eredeti nyelvű, feliratos filmekért, de mivel említettem hogy nincs benne sok párbeszéd, így olvasás helyett végig a filmre tud koncentrálni a néző, mert olvasni nem sokat kell a filmben.
De sok halott temetetlenül maradt, és ők a mi világunkban rekedtek.
És egyre dühösebbek, amiért nem találnak nyugalmat.
1918 fagyos telén Tomás (Klem Viktor) az I. Világháborúban súlyos sérülést kap.
Halottnak gondolják, már épp a földkupacban fekszik, mikor is látomása van egy 10 év körüli kislányról aki visszahívja és egy idős katona kiszúrja a tömegsírban hogy még él.
Ezekután az idős katonával, egy vándorcikusz tagjaiként járják az országot és Tomas abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében.
Egyszer csak betoppan az a kislány akit látomásában látott és elhívja magához a településükre.
Tomas szállást kap, és egyre több furcsa dolog történik.
A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk.
De veszélyes terepen jár: minden rossz mozdulat egy új, az előzőnél is vadabb támadást vált ki.
Már rögtön a film nyitó jelenete afféle Ryan Közlegény Megmentése stílusban kezdődik, csak annyiból más hogy nem az amerikaiak és nem a II. világháborúban röpködnek a levegőbe, hanem az I. világháborúban harcoló katonák és azért olyan hosszú, kemény, véres esetekre sem kell számítani.
A film címe nekem olyan semmit mondó.
Amerikaiasan akarna hangzani, de semmitmondó.
Mondjuk jobb mint ha az Árnyak Játéka vagy Terrorizáló Démonok, vagy valami más, béna magyar fordításos cím lenne.
A nyitójelenet jó és dramaturgiai, a morgó aláfestős "zene" is kellően jó.
A film eleve egy érdemes témát feszeget, vagy hoz fel, mivel valóban, a korábbi időkben voltak olyan - mára már abszurd - szokások, hogy a szeretett családtagok csináltak még egy utolsó fényképet az elhunyt szerettükkel.
Na nem feltétlen itthon Magyarországon, de hallottam, olvastam anno ilyesmiről, noha nem kizárt hogy anno esetleg itthon is volt ilyesmire igény.
Ez mára már morbidnak hathat, és felveti a hullagyalázás kérdéskörét is, de a korábbi időkben valóban nem kizárt hogy nyitottabbak voltak az emberek ilyesmire, ugyanis sokkal erősebb volt a családi kötelék, a kötődés, és ebből nyilvánvalóan az elengedés is nehezebben mehetett, főleg ha nem a természetes életrend szerint zajlott, pl mikor egy szülő kellett eltemesse a gyerekét, ami a legkegyetlenebb dolog világunkban annak, akinek át kell élnie.
Ugyanakkor valamilyen szinten más oldalról meg is tudom érteni, hisz a szeretteinkhez különösen kötődünk, nehéz őket elengedni - még ha muszáj is - és van aki egy kézzel fogható szép képet akar emlékként az - akkor már - elhunyt szerettével, de engem pl kirázna a hideg, mert bennem lenne a tudat, hogy akkor az az illető már nem élt.
Ezért szokás az, hogy az emlékeinkben élnek tovább.
Persze hasonló morbid lehetőségek manapság is vannak, pl mikor valaki otthon őrzi elhunyt szerettének hamvait - bár ez az Ő dolga - vagy ha pl valaki nyakláncként, más egyéb tárgy formájában van szerette mellett, ami szintén kissé morbid, de természetesen szintén az adott egyénre tartozik.
A halál pedig sajnos sehogy sem jó dolog, mivel ha hirtelen éri az embert - már akinek a szerette, felesége, férje, gyereke, ismerőse, hozzátartozója stb az elszenvedője... - azt azt kívánja olyankor, hogy bárcsak el tudott volna tőle búcsúzni, de ha meg fordított a helyzet, akkor azt kívánja, bárcsak ne látná a számára kedves illetőt szenvedni.
Itt lenne egy személyes megjegyzésem:
Hozzáteszem hogy magyar filmeket nem szoktam megnézni, mivel általában a poénok vagy nem érik el azt a szintet, vagy épp túl erőltetettek.
Ha más műfajról van szó akkor meg vagy nagyon adrenalin és izomhiányos az akciójelenet, vagy épp túltolt, de a Post Mortem már csak ezért is érdekes, mert egy nem szokványos tematikájú psziho-horror, ami szokatlan magyar filmek közt.
Úgyhogy nem sok magyar film van amit kedvelek, szeretek, de ami van az mai napig a Miniszter Félrelép, melyet bármikor meg tudok újra nézni.
Ez a Post Mortem, leginkább a témája miatt érdekelt.
De kanyarodjunk vissza a film értékeléséhez.
A film kellően szürke és komor (de színes :D) utálom a régi magyar fekete-fehér filmeket.
A ruhák, jelmezek, lakásban a szobák berendezése, tálak, kályha stb...kellően korhűek.
Mondjuk szóhasználatra nem ártott volna kicsit odafigyelni, mert amikor a kislány olyat mond hogy "fingani", ez szerintem azokban az időkben nem pont ezzel a mai "modern" jelzővel volt illetve.
Vannak benne kis meg-megijesztős részek, de persze lesznek itt keményebbek is, sőt nekem még a hideg is végigment a hátamon nem egyszer - már az ajánlója alatt is - és mikor már azt hiszed nem lehetne parásabb, kiderül hogy mégis.
A paranormális dolgok-téma mindig is vonzottak, de ehhez is érdekesen viszonyul az ember.
Egyrészt szeretne benne hinni, mert valami új, valami szokatlan, valami megmagyarázhatatlan, ellenben ha az a fél vagy akivel megtörténik - és amennyiben hiszel benne hogy az illetővel megtörtént és valós, nem kamuzik stb - nem feltétlenül érzed így, és úgy vagy vele, bárcsak a megszokott, normális - addig lehet hogy unalmasnak tartott - életedet folytathatnád úgy, ahogy addig volt.
Nem voltam különösebbképpen elájulva a filmtől, de nem rossz.
Végig feszült és adrenalinszintet magasan tartja, noha voltak benne olyan részek mikor lenyugodtak a kedélyek, de az ember mégis parázott, mert nem tudta mi lesz a következő dolog.
A filmnek mondjuk kicsit hülye vége van, de nem vészes.
Meg lehet nézni többször is, Én is lehet hogy majd még megnézem valamikor mégegyszer, de az már nyilván nem lesz olyan hatással rám mint most, elsőre.
Jó filmnek mondjuk jó volt, nem okozott csalódást, a cgi animációk is teljesen rendben vannak, ami magyar filmhez mérten nem semmi, lévén sokkal jobb, külföldi nevesebb filmekben is van hogy szarabbak.
S hogy mennyire jó film a Post Mortem?
Nos....ha csak azt nézzük hogy már a trailere is parás és a hideg futkos az ember hátán, sejtheti hogy nem rossz :D